پرفروش‌ ترین خودروهای چند منظوره و برقی بازار چین

پرفروش‌ترین خودروهای چندمنظوره و برقی بازار چین

اگر در بخش سدان‌ها برندهای چینی زیر سایه درخشش فولکس واگن قرار گرفتند و در بخش شاسی‌بلندها رقبایی، هرچند نه‌چندان قدرتمند، را در برابر خود می‌دیدند، اما بازار خودروهای چندمنظوره (MPV) ها در چین کاملاً در اختیار برندهای بومی می‌باشد.

در سال ۲۰۱۵ خودروسازان چین بیش از ۲ میلیون و صد هزار دستگاه خودروی چندمنظوره به فروش رساندند که رشدی حدوداً ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد. در این میان SGMW (سایک-GM-وولینگ)، که یک کمپانی با مالکیت مشترک سایک موتور و جنرال موتورز می‌باشد و محصولاتش را تحت برندهای وولینگ و Baojun تولید می‌کند، به‌تنهایی با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه در ۳ مدل، بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده است.

دانگ فنگ با فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت و بایک با فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تحت سه برند Weiwang، Huansu و Changhe مقام سوم را در فروش خودروهای چندمنظوره کسب کرد. چانگان نیز با فروش بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه تحت برند Chana مقام بعدی را به خود اختصاص داد.

در جدول زیر پرفروش‌ترین خودروهای چندمنظوره در بازار چین را مشاهده می‌کنید:

مدلسازندهفروش
Wuling HongguangSGMW۶۵۵۵۳۱
Baojun 730SGMW۳۲۱۰۶۹
Chana Honorچانگان۱۴۲۲۶۳
Weiwang M20بایک Yinxiang۱۲۳۶۵۲
Dongfeng Fengxing Lingzhiدانگ فنگ Liuzhou۱۱۵۹۳۶
Dongfeng Fengguang 330دانگ فنگ Sokon۹۹۶۲۲
بیوک GL8سایک GM۷۸۹۸۵
JAC Refineجک۵۸۴۲۸
Karry K50چری۴۸۸۹۹
هوندا اودیسهگک هوندا۴۵۲۲۸
Dongfeng Fengguang 360دانگ فنگ Sokon۴۱۰۰۴
Chana Euloveچانگان۳۷۵۲۲
فولکس واگن تورانسایک GM۳۲۴۹۴

 

در بخش خودروهای برخوردار از انرژی‌های نو، جهشی شدید را در آمار تولید سازندگان چینی شاهد هستیم. در سال ۲۰۱۵ خودروسازان چین در مجموع ۳۴۰ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو برخوردار از انرژی نو (خودروهای پلاگین یا PEV) تولید کردند. فروش PEV های ساخت چین با ۳۴۰ درصد افزایش، به بیش از ۳۳۱ هزار دستگاه رسید. بخش خودروهای تمام برقی با گسترش ۴۵۰ درصدی، به بیش از ۲۴۷ هزار دستگاه رسید. این در حالی است که تقاضا برای خودروهای پلاگین هیبرید با افزایش ۱۸۰ درصدی، به بیش از ۸۳ هزار دستگاه رسید. فروش خودروهای سواری تمام برقی با افزایش ۳۰۰ درصدی، به بیش از ۱۴۶ هزار دستگاه رسید و این عدد برای خودروهای پلاگین هیبرید با افزایش ۲۵۰ درصدی به بیش از ۶۰ هزار دستگاه رسید.

در جدول زیر ۱۰ خودروی پرفروش تمام برقی بازار چین را مشاهده می‌کنید؛ با این توضیح که در این جدول خودروهای هیبریدی منظور نشده‌اند.

مدلسازندهفروش
Kandi EVKandi۱۶۷۳۶
BAIC E-Series EVBAIC۱۶۴۸۸
Zotye Z100 EVZotye۱۵۴۶۷
JAC iEVJACبیش از ۹۰۰۰
Chery eQChery۷۲۶۲
BYD e6BYD۷۰۲۹
Zotye E20Zotye۶۳۸۵
Zhidou D2Zhidou۳۷۷۷
Kandi Panda EVGeely-Kandi۳۶۵۴
DENZA EVBYD-Daimler۲۸۸۸

از بین خودروهای فوق، چری eQ خودرویی است که احتمالاً در صورت اخذ مجوزهای لازم، به‌عنوان اولین خودروی برقی تولید داخل، در کشور ما تولید خواهد شد. این خودرو درواقع نسخه برقی‌ام وی‌ام ۱۱۰ جدید است که در شهریور ماه سال جاری در نمایشگاه خودروی مشهد از آن رونمایی شد و گزارش آن نمایشگاه در سایت میدونی به استحضار شما بازدیدکنندگان گرامی رسید.

بدین ترتیب به پایان گزارش پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین می‌رسیم. به امید اینکه این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع گردد.

منبع: chinaautoweb

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.