پتک جریمه ۱ میلیارد دلاری بر سر دایملر!

پتک جریمه ۱ میلیارد دلاری بر سر دایملر!

ژرمن‌ها با وضع جریمه‌ی ۹۶۰ میلیون دلاری دایملر را نقره‌داغ کردند. این جریمه‌ی سنگین به خاطر تقلب در قوانین آلایندگی دیزلی صورت گرفته اما دایملر می‌گوید خطایی انجام نداده است.

مقامات قضایی و دادستانی آلمان فهمیده‌اند که بخش خودروهای سواری مرسدس بنز حدود ۶۴۸ هزار دستگاه خودرو را که با استانداردهای آلایندگی نیتروژن اکسید هماهنگی نداشته‌اند به فروش رسانده است.

این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرده جریمه‌ی یاد شده تأثیر قابل‌توجهی روی درآمدهای سه‌ماهه‌ی سوم آن نخواهد داشت. دایملر اضافه کرده است:

دایملر از پیدا کردن راهکار قانونی برای پیدا کردن راهکار تخلفات اداری مقامات آلمانی امتناع کرده است. بهترین کار برای ما این است که به موقع و به‌صورت جامع به این تخلفات خاتمه دهیم.

این آخرین پرده از پیامدهای دیزل گیت فولکس‌واگن است که همچنان ادامه داشته و اخیراً هربرت دایس مدیرعامل فولکس و هانس دیتر پوچ رئیس این شرکت را نیز درگیر کرده است. این دو نفر به همراه مارتین وینترکورن به دست‌کاری در بازار سهام متهم شده‌اند.

مقامات آلمانی گفته‌اند جریمه‌ی یاد شده تأثیری روی اقدامات انجام شده علیه اتهامات شخصی مربوط به دست‌کاری نرم‌افزار پیشرانه‌ی برخی از خودروهای دیزلی دایملر نخواهد داشت. در می ۲۰۱۷ بود که مقامات قضایی آلمان به دفاتر دایملر یورش بردند تا به اسناد احتمالی درباره‌ی تقلبات احتمالی در نرم‌افزار پیشرانه‌های دیزلی دست یابند.

KBA آلمان می‌گوید حدود ۲۸۰ هزار مدل C و E کلاس از نرم‌افزاری برای دست‌کاری نتایج آلایندگی در زمان تست‌ها استفاده کرده‌اند. این امر منجر به فراخوان حدود ۷۰۰ هزار دستگاه در سال قبل شد و همچنین ۶۰ زار دستگاه GLK نیز به همین دلیل فراخوان شدند. وزارت دادگستری آمریکا نیز درباره‌ی اتهامات دایملر تحقیق می‌کند و این شرکت با شکایت دیگری در نیوجرسی هم روبرو شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.