پای دولت ژاپن نیز به پرونده شکست ادغام رنو/فیات-کرایسلر باز شد!

پای دولت ژاپن نیز به پرونده شکست ادغام رنو/فیات-کرایسلر باز شد!

ظاهراً دولت ژاپن نیز در قضیه‌ی شکست پروژه‌ی ادغام رنو/فیات-کرایسلر دخالت داشته و نگران بوده که این حرکت تأثیری منفی روی نیسان داشته باشد.

بلومبرگ به نقل از منابع موثق اعلام کرده مقامات ژاپنی نظرات خود دراین‌باره را با دولت فرانسه در میان گذاشته‌اند. این امر باعث شده فرانسه که بزرگ‌ترین سهامدار رنو محسوب می‌شود گفت‌وگوها را به منظور جلب نظر و حمایت نیسان متوقف کند اما خب فیات-کرایسلر از این تأخیرها عصبانی شده و پیشنهاد خود را پس گرفته است.

ظاهراً جزئیات مربوط به نقش دولت ژاپن در این پروژه تا به امروز مخفی نگه داشته شده بود اما اگر خبر منتشر شده صحیح باشد بنابراین می‌توانیم میزان پیچیدگی این گفت‌وگوهای ادغام بین رنو و فیات-کرایسلر را بفهمیم.

وزیر اقتصاد ژاپن از اشاره به این موضوع خودداری کرده و وزیر اقتصاد فرانسه هم از اظهارنظر دراین‌باره طفره رفته است. رنو و نیسان نیز همین روش را در پیش گرفته‌اند.

همان منابع موثق اعلام کرده‌اند نیسان علیرغم اینکه احساس کرده در قضیه‌ی ادغام رنو و فیات-کرایسلر کنار گذاشته شده اما از وزارت اقتصاد ژاپن درخواست دخالت و گفت‌وگو با دولت فرانسه را نکرده است.

اما حالا تمرکز اصلی روی بهبود روابط بین رنو و نیسان معطوف شده و هر دو خودروساز قبلاً قدم‌هایی را برای رسیدن به این هدف برداشته‌اند.

اندکی پس از تائید ساختار جدید نیسان توسط رنو، ژاپنی‌ها به مدیرعامل رنو آقای تیری بلور اجازه دادند تا یکی از صندلی‌های کمیته‌ی حسابرسی نیسان را در اختیار داشته باشد. ژان دومنیک سنارد دیگر مدیر بلندپایه‌ی رنو نیز یکی از صندلی‌های کمیته‌ی نامزدی نیسان را در اختیار خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.