پاسخ کوبنده ایلان ماسک به منتقد نسخه آزمایشی سیستم کاملاً خودران تسلا

پاسخ کوبنده ایلان ماسک به منتقد نسخه آزمایشی سیستم کاملاً خودران تسلا

در پی انتقاد یکی از مالکان خودروی الکتریکی تسلا مجهز به نسخه آزمایشی سیستم کاملا خودران (FSD)، ایلان ماسک با حضور در توئیتر به انتقادات او پاسخ کوبنده داد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که حضور فعالی در توئیتر دارد، از یک مدیرعامل نرم‌افزار به شدت انتقاد کرد. این فرد با حضور در توییتر به مشکلی درباره نسخه آزمایشی (بتا) سیستم کاملا خودران این خودروساز اشاره کرده بود که با پاسخ کوبنده ایلان ماسک مواجه شد.

به گزارش carscoops، جیمز لاک دو ویدیو را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه خودروی تسلای او در تقاطعی خاص با مسیر دوچرخه‌سواری، به درستی به سمت راست نمی‌پیچد. او در توئیت خود اضافه کرد:

متأسفانه باید بگویم که هنوز باید برای تصحیح نسخه ۱۰.۶۹ قابلیت کاملا خودران در منطقه خود مداخله کنم. هنوز کار زیادی در پیش است.

ماسک به سرعت در توییتر به لاک پاسخ داد و به او گفت که نباید از این‌که قبلاً درخواست کرده بود در فهرست دسترسی به نسخه‌های اولیه نرم‌افزار آزمایشی Full Self-Driving تسلا قرار گیرد، شکایت کند.

ایلان ماسک در پاسخ او نوشت:

نسخه ۱۰.۶۹ به دلایلی در قالب نسخه محدود منتشر شده است. لطفاً درخواست نکنید که در نسخه‌های اولیه نرم‌افزار آزمایشی قرار بگیرید و سپس شکایت کنید.

لاک خیلی زود بابت اظهاراتش عذرخواهی و خاطرنشان کرد که فکر می‌کند ماسک «بازخورد صادقانه می‌خواهد» و با ارسال این توئیت قصد نداشته از سیستم خودران تسلا «شکایت» کند.

بدیهی است که این عذرخواهی برای راضی کردن ایلان ماسک کافی نبود و اضافه کرد که لاک قبلاً مستقیماً با او تماس گرفته بود تا در نسخه‌های اولیه نرم‌افزار آزمایشی FSD قرار گیرد. ماسک همچنین خاطرنشان کرد تعداد افرادی که به نسخه آزمایشی این نرم‌افزار دسترسی دارند، تقریباً به ۱،۰۰۰ وسیله نقلیه محدود می‌شود که بیشتر آن‌ها کارمندان این شرکت هستند.

ماسک در ادامه توضیحات بیشتری درباره نسخه آزمایشی نرم‌افزار سیستم کاملا خودران تسلا ارائه داد:

نسخه اولیه نرم‌افزار آزمایشی به صراحت دارای مشکلاتی است وگرنه باید به طور عمومی منتشر می‌شد؛ بنابراین انتقاد عمومی او درباره‌ی این موضوع، اشتباه است.

ایلان ماسک اضافه کرد که «نقد عمومی یا خصوصی [فقط] وقتی پذیرفته است که ما وارد مرحله آزمایش گسترده نرم‌افزار شده باشیم. نسخه اولیه نرم‌افزار آزمایشی مشکلات شناخته شده زیادی دارد. دلیل این‌که ما آن را برای تعداد محدودی از خودروها عرضه می‌کنیم، کشف مسائل ناشناخته است.

نسخه آزمایشی FSD تسلا در گذشته با انتقادات زیادی مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۱، فاش شد که مالکان تسلا که در نسخه آزمایشی شرکت می‌کنند، ملزم به امضای توافق‌نامه‌های عدم افشا هستند و به آنها می‌گویند در مورد آن‌چه به‌ طور عمومی درباره این برنامه به اشتراک می‌گذارند، «گزینشی» عمل کنند. این باعث شد بسیاری بگویند که خودروساز آمریکایی به طور فعال با انتقاد عمومی از سیستم کاملا خودران مخالف است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.