پاداش ۲۳ میلیارد دلاری در انتظار ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا؟

پاداش ۲۳ میلیارد دلاری در انتظار ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا؟

با عملکرد بسیار خوب تسلا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، ایلان ماسک مدیر اجرایی این خودروساز توانسته است به اهداف عملکردی شرکت دست یابد و به این ترتیب خیالش از به جیب زدن ۲۳ میلیارد دلار پاداش راحت باشد! درآمدها و سود ارزشمندترین خودروساز دنیا در سه‌ماهه اول امسال بالاتر از تخمین‌ها بوده است و با افزایش قیمت‌ها تأثیر تعطیلی کارخانه شانگهای خنثی شده است. جدیدترین پکیج دستمزد و پاداش ماسک که باید توسط هیئت‌مدیره تسلا تائید شود چند روز پس از پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری توییتر منتشر شده است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد او می‌تواند سهام تسلا را برای خرید توییتر به فروش برساند.

شایان‌ ذکر است ماسک طبق گفته فوربس ثروتمندترین فرد روی زمین به شمار می‌رود. تسلا گفته است در سه‌ماهه ابتدایی امسال درآمد ۱۸.۷۶ میلیارد دلاری داشته است و درآمد پیش از اعمال مالیات، بهره و… به ۵.۰۲ میلیارد دلار رسیده است. این دستاورد جدید باعث شده است پاداش‌های ماسک به سطوح جدیدی برسد. این مدیر ارشد چند روز قبل اظهار داشته است هیچ بحثی درباره افزایش پاداش و دستمزدش صورت نگرفته است. ماسک که سهامدار عمده و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز هست دستمزدی از تسلا دریافت نمی‌کند. قرارداد او در تسلا شامل دستیابی به ارزش بازاری و رشد مالی تعیین شده است که بر اساس آن پاداش‌های هنگفتی دریافت می‌کند.

با دستیابی به این اهداف مالی ماسک می‌تواند ۸.۴ میلیون سهم تسلا را با قیمت هر سهم ۷۰.۰۱ دلار خریداری کند که در واقع به معنی تخفیف حدود ۹۰ درصدی برای خرید هر سهم است. این پکیج می‌تواند سودی حدود ۲۳ میلیارد دلاری برای ماسک در بر داشته باشد. ماسک سال پیش ۱۶.۴ میلیارد دلار از فروش حدود ۱۰ درصد سهامش در تسلا به دست آورده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.