ویرون “ژان بوگاتی” رونمایی شد

ویرون “ژان بوگاتی” رونمایی شد [ویدئو]

فرانکفورت ۲۰۱۳: با باز شدن درب‌های نمایشگاه فرانکفورت به روی رسانه‌ها، تمام خودروسازان محصولات جدیدشان را رونمایی کردند و بوگاتی هم یک نسخهٔ ویژه از ویرون گرند اسپرت ویتس به نام (ژان بوگاتی) را رونمایی کرد. این دومین نسخهٔ تولید محدود (شش عدد) است که برای گرامیداشت یک شخص ساخته می‌شود.

آخرین نسخه ویژه مراجع بوگاتی، تایپ ۵۷SC آتلانتیک است که یکی از نمادین خلق ژان بوگاتی بود.این خودرو به عنوان La Voiture Noire نامیده می‌شد، و ماشین شخصی بوگاتی بود اما پس از جنگ جهانی دوم ناپدید شد.

ویرون ژان بوگاتی به طور کامل از فیبر کربن سیاه پوشیده شده و روکش جلو پنجره هم از پلاتین ساخته شده است. الماس‌های برش داده شده روی چرخ‌ها و امضای ژان بوگاتی بر روی باک بنزین و درپوش روغن هم از نکات برجسته این خودروی خاص می‌باشند.

کابین این خودرو هم با الهام از خودروی ۵۷SC به رنگ بژ و قهوه ای درآمده است. صندلی، داشبورد، فرمان و پانل‌های درب‌های به رنگ شکلاتی درآمده‌اند.همچنین آرم EB از پلاتین ساخته شده و اهرم دنده هم از چوب اقاقیای بلند. در جای جای کابین این نسخه می‌توان طرح‌های ۵۷SC Atlantic را مشاهده کرد.

زیر کاپوت این خودرو هم همان موتور ۸لیتری w16 به همراه چهار توربو قرار دارد که می‌تواند ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.در نتیجه شتاب این خودرو به رقم بسیار ناچیز ۲.۶ ثانیه می‌رسد.

جهت آشنایی بیشتر، ژان بوگاتی پسر مؤسس، اتوره بوگاتی بود که طرح ساخت تایپ ۵۷ SC را سال ۱۹۳۶ تحویل داد اما سه سال بعد از دنیا رفت.او همچنین مسئول طراحی تایپ ۴۱ رویال، تایپ ۵۵ رودستر و تایپ ۵۰ بود.

از ژان بوگاتی مانند نسخه ژان پیر ویلیام تنها سه عدد ساخته خواهد شد که روی آن قیمت باورنکردنی ۲.۲۸ میلیون یورو گذاشته شده است البته قبل از حساب مالیات! 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.