ویرون گرنداسپرت ویتس WRC

ویرون گرنداسپرت ویتس WRC

بعد از ماجراجویی های اخیری که هنسی ونوم GT به راه انداخت که البته به هیچ نتیجه ای هم نرسید، بوگاتی چندی پیش تصمیم گرفت تا رکورد دیگری را برای خود ثبت کند . . . 

ویرون گرند اسپرت ویتس که سال ۲۰۱۲ میلادی وارد بازار شد، حتی با سرعت محدود شده ۳۷۵ کیلومتری نیز سریع ترین کانورتیبل جهان است. اما اگر این محدود کننده را حذف کنیم، حداکثر سرعت آن تا چقدر افزایش پیدا می کند؟

[jwplayer player=”1″ mediaid=”38416″] بوگاتی برای یافتن جواب این سوال از مسئولین رکوردهای گینس دعوت کرد تا به پیست اختصاصی ارالاسین (Ehra-Lessien) فولکس واگن بیایند. راننده ای که پشت فرمان ویرون قرار گرفت آنتونی لی (Anthony Liu) بود. لی که ۲۹ سال بیشتر ندارد، مطابق دورهای تمرینی اش انتظار ثبت سرعتی درحدود ۴۰۰ کیلومتر برساعت را داشت، ولی در روز تست یعنی ۱۱ آوریل ۲۰۱۳ (مطابق ۲۲ فروردین ۹۲) به حداکثر سرعت ۴۰۸.۸۴ کیلومتر برساعت دست یافت تا بدین ترتیب بوگاتی رکوردی که قبلا در دستان خودش بود را بار دیگر ارتقا دهد.

بوگاتی برای جشن گرفتن چنین رکوردی تصمیم به عرضه محدود ۸ دستگاهی نسخه جدید WRC یابه عبارت بهتر World Record Car نمود که به لحاظ فنی هیچگونه تفاوتی با مدل های استاندارد گرنداسپرت ویتس ندارند؛ یعنی ۱۲۰۰ اسب بخار به همراه ۱۵۰۰ نیوتن متر و البته با شتاب ۲.۶ ثانیه ای!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.