وولینگ ژنگتو، پیکاپ جدید جنرال موتورز، نصف قیمت فورد ماوریک!

وولینگ ژنگتو، پیکاپ جدید جنرال موتورز، نصف قیمت فورد ماوریک!

فورد به‌تازگی پیکاپ کامپکت ماوریک را با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار معرفی کرده و آن‌را ارزان‌ترین پیکاپ بازار ایالات‌متحده می‌داند. در آن سوی دنیا یعنی در چین اما وولینگ که برندی متعلق به جوینت ونچر سایک-جنرال‌موتورز-وولینگ است، به‌تازگی پیکاپ کامپکتی بنام ژنگتو (Zhengtu) را روانهٔ بازار کرده است که ماوریک در قیمت هرگز نمی‌تواند حریف آن شود زیرا ژنگتو تنها ۹ هزار دلار قیمت دارد.

ژنگتو پیکاپ نسبتاً جمع‌وجوری است زیرا ۵,۱۰۵ میلی‌متر طول دارد که تقریباً هم‌اندازهٔ ماوریک است. این پیکاپ چینی در قسمت بار اما کاملاً بر همتای آمریکایی خود برتری دارد زیرا طول قسمت بار آن ۲ متر است درحالی‌که در ماوریک این قسمت تنها ۱.۳۷ متر طول دارد. علاوه بر این، ازآنجایی‌که اتاق بار ژنگتو روی چرخ‌ها قرار گرفته، برآمدگی گلگیرها در قسمت بار وجود ندارد که آن‌را کاربردی‌تر می‌کند. همچنین دیواره‌های قسمت بار هم باز می‌شوند که موجب سهولت در بارگیری و تخلیه می‌شود.

ژنگتو علاوه بر برخورداری از قسمت بار بزرگ دو متری، در داخل کابین هم می‌تواند تا چهار نفر را حمل کند. البته کیفیت متریال داخلی این پیکاپ نسبتاً ضعیف است اما به نظر می‌رسد بادوام باشند که برای خودرویی کاری مثل این مفید خواهد بود. در میانۀ داشبورد ژنگتو هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با بلوتوث برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است.

در بخش قوای محرکه اما ژنگتو در برابر ماوریک هیچ حرفی برای گفتن ندارد زیرا این پیکاپ چینی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. روی جاده، ۱۰۰ اسب بخار نمی‌تواند سرعت چندانی را به دنبال داشته باشد و هنگامی‌که روی خودرو بار وجود داشته باشد کُندتر هم می‌شود. بااین‌حال، ژنگتو می‌تواند خود را به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند و رانندگی با آن بسیار آسان است.

ژنگتو علیرغم برخورداری از دو کابین و فضای بار بزرگ، نسبتاً سبک‌وزن بوده و تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن دارد. حداکثر ظرفیت بار این پیکاپ هم ۴۸۰ کیلوگرم اعلام شده که چندان زیاد نبوده و ۲۰۰ کیلوگرم از ظرفیت بار ماوریک کمتر است. وولینگ ژنگتو فقط در چین عرضه می‌شود و جنرال موتورز قصد ندارد آن‌را به بازارهای خارجی صادر کند. بااین‌وجود، اگر این پیکاپ در ایالات‌متحده عرضه می‌شد، به لطف قیمت بسیار پایین و پشتوانهٔ نام جنرال موتورز شاید می‌توانست برای استفاده‌های سبک موردتوجه قرار گیرد.

مشخصات فنی

 وولینگ ژنگتوفورد ماوریک
پیشرانه۱.۵ لیتری I4۲.۵ لیتری I4 هیبریدی
قدرت۱۰۰ اسب بخار۱۹۰ اسب بخار
گشتاور۱۴۰ نیوتن متر۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته دستیCVT
محور محرکعقبجلو
طول۵,۱۰۵ میلی‌متر۵,۰۷۲ میلی‌متر
عرض۱,۶۴۰ میلی‌متر۱,۸۴۴ میلی‌متر
ارتفاع۱,۸۱۰ میلی‌متر۱,۷۴۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۳,۱۶۰ میلی‌متر۳,۰۷۶ میلی‌متر
طول قسمت بار۲,۰۰۰ میلی‌متر۱,۳۷۰ میلی‌متر
ظرفیت بار۴۸۰ کیلوگرم۶۸۰ کیلوگرم
وزن۱۳۴۰ کیلوگرم۱۶۶۶ کیلوگرم
قیمت۹,۰۰۰ دلار۲۰,۰۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.