ونتیلیتورهای دست‌ساز جنرال موتورز، گران‌تر از شورولت اسپارک!

ونتیلیتورهای دست‌ساز جنرال موتورز، گران‌تر از شورولت اسپارک!

نه تنها بیمارستان‌های آمریکا از ونتیلیتورهای (دستگاه‌های کمک تنفس) جنرال موتورز برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهند کرد بلکه خود این خودروساز هم می‌تواند سود خوبی از این معامله به دست آورد.

هفته پیش بود که دولت ترامپ اعلام کرد قراردادی به ارزش ۴۹۰ میلیون دلار با جنرال موتورز برای تحویل ۳۰ هزار ونتیلیتور تا ماه آگوست امضا کرده است. در واقع قیمت هر دستگاه از این ونتیلیتورها حدود ۱۶ هزار دلار است که باعث می‌شود این دستگاه تنفسی ساخت جنرال موتورز گران‌تر از شورولت اسپارک با بهای پایه ۱۳۲۲۰ دلاری باشد!

اگرچه قیمت این دستگاه‌ها خیلی بالا به نظر می‌رسد اما نسبت به قیمت بازاری ۵۰ هزار دلاری بسیار ارزان‌تر هستند. فرماندار نیویورک چندی پیش گفته بود قیمت این وسیله‌ها با گسترش ویروس کرونا تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. او گفته بود:

زمانی که ما شروع به خرید ونتیلیتورها کردیم قیمت آن‌ها زیر ۲۰ هزار دلار بود اما اگر الان بتوانید مدلی را پیدا کنید باید قیمت بالای ۵۰ هزار دلار برای آن‌ها بپردازید. خود ونتیلیتورها در این دو هفته این‌قدر تغییر نکرده‌اند!

جنرال موتورز و شریکش یعنی شرکت سیستم‌های ونتک لایف تنها اقدام به تولید ونتیلیتورها نخواهند کرد. برای مثال آن‌ها قطعات قابل‌مصرف هر دستگاه تنفس را نیز تولید کرده و کارکنانی موقتی را برای راه‌اندازی آن‌ها به کار خواهد گرفت.

جنرال موتورز به دنبال آغاز تولید انبوه ونتیلیتورها ظرف چند روز آینده بوده و می‌خواهد ۶ هزار دستگاه اول را تا اول ژوئن تحویل دهد. سخنگوی این خودروساز می‌گوید به خاطر محدودیت زمانی تجهیز خطوط تولید، ونتیلیتورها اکثراً دست‌ساز خواهند بود.

این دستگاه‌ها وی پلاس پرو نام گرفته و با باتری هم کار می‌کند بنابراین کارکنان بخش سلامت می‌توانند از آن‌ها در مکان‌های غیرمرسوم همچون بیمارستان‌های صحرایی هم استفاده کنند. اگرچه وی پلاس پرو به اندازه سیستم VOCSN ونتک پیشرفته نیست اما سخنگوی جنرال موتورز می‌گوید به بهبودی بدترین بیماران کووید ۱۹ کمک خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.