وضعیت مطلوب فراری در صنعت خودروی آشفته کنونی!

وضعیت مطلوب فراری در صنعت خودروی آشفته کنونی!

فراری چندین سال است که یکی از قوی‌ترین برندهای جهان بوده و نه تنها در صنعت خودرو بلکه بین تمامی برندهای جهان جایگاه شاخصی دارد؛ و علیرغم وضعیت آشفته‌ای که در حال حاضر بر دنیا حاکم است، فراری در جایگاه شگفت‌انگیزی باقی مانده است. اعداد خودشان گویا هستند…

CNBC می‌گوید پس از افزایش ۷ درصدی ارزش سهام فراری در روز دوشنبه، این سوپر اسپورت ساز ایتالیایی هم‌اکنون ارزش حدود ۳۰ میلیارد دلاری دارد. در مقام مقایسه باید گفت جنرال موتورز ارزش کمتر از ۲۹.۳ میلیارد دلاری داشته و ارزش فورد هم به ۱۹.۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. فیات-کرایسلر که تا سال ۲۰۱۳ مالک فراری بود هم‌اکنون حدود ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد. با اینکه فراری مجبور به تعطیلی کارخانه خود در ماه مارس شده اما درآمد کلی فراری تنها ۱ درصد کاهش یافته که بسیار احساس‌برانگیز است.

به همین منوال تقاضا برای محصولات فراری نیز همچون همیشه بالا بوده هرچند برنامه فرمول ۱ این شرکت با برخی مشکلات مالی روبرو شده است.

موضوع طعنه‌آمیز اینکه مسابقه جایی بود که انزو فراری بیشترین تمرکز را داشت و بخش خودروهای جاده‌ای را به منظور کسب درآمد برای حضور در مسابقات موتور اسپورت همچون لمانز و فرمول ۱ تأسیس کرد. هم‌اکنون فراری سالانه حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت بین ۲۰۰ تا ۱ میلیون دلار تولید می‌کند و به همین خاطر به حاشیه سود ۲۴ درصدی رسیده است. اکثر خودروسازان حاشیه سود کمتر از ۵ درصدی دارند.

اگرچه فراری برنامه تحویل برخی خودروها به مشتریان همچون F8 تریبوتو و SF90 استراداله را لغو کرده اما اصلاً به چالش‌هایی جدی فکر هم نمی‌کند.

فروش خودرو در تمامی کشورها نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافته اما فراری مطمئن است که فروش محصولاتش به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت. پروژه‌های فراری تا پایان سال بین ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو جریان سرمایه آزاد ایجاد خواهند کرد. شاید این مبلغ بالایی به نظر برسد اما سال پیش ۴۰۰ میلیون یورو بوده است.

به خاطر قدرت طولانی‌مدت برند فراری، ایتالیایی‌ها می‌توانند راحت‌تر از خودروسازان بزرگ آمریکایی طوفان‌های بازار را پشت سر بگذارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.