وضعیت آشفته بزرگ‌ ترین رقیب چینی تسلا

وضعیت آشفته بزرگ‌ترین رقیب چینی تسلا

استارت آپ چینی Nio که رقیب اصلی این کشور برای تسلا می‌باشد در وضعیت مالی بسیار بدی قرار دارد. این شرکت که سازنده هایپرکار الکتریکی EP9 با قدرت ۱۳۴۲ اسب بخاری و همچنین شاسی‌بلند ES8 می‌باشد پس از پشت سر گذاشتن ماه‌های سخت در سال پیش با کمبود سرمایه مواجه شده است. همه‌گیری ویروس کرونا نیز وضعیت را بر این شرکت سخت‌تر کرده است.

این شرکت اذعان کرده است:

توازن مالی ما برای تضمین ادامه‌ی عملیات تولید خودرو طی ۱۲ ماه آینده مناسب نمی‌باشد.

فعلاً تنها راه Nio برای ادامه کار خود یافتن سرمایه‌گذار متمول یا گرفتن وام می‌باشد. Nio در بدترین شرایط ممکن قرار داشته و شاید در آینده نزدیک به پایان راه خود برسد.

اما موضوع جالب اینکه ویلیام بین لی مدیرعامل Nio درباره آینده‌ای بسیار متفاوت سخن می‌گوید:

به عنوان یک شرکت سطح بالای سازنده خودروهای الکتریکی در چین، ما با افتخار دارای ۳۴۲۱۸ مصرف‌کننده در ۲۹۶ شهر چین هستیم. ما به خوبی برای شرایط گوناگون آشنا شده‌ایم و در سال ۲۰۲۰ قوی‌تر خواهیم شد.

اما واقعیت‌های موجود درباره شرایط مالی شرکت و شیوع کرونا چیز دیگری را نشان می‌دهند.

فاکتور دیگری که می‌تواند به این شرکت آسیب بزند تأسیس گیگا فاکتوری تسلا در شانگهای و آغاز تولید خودرو در این کارخانه می‌باشد. این کارخانه هم‌اکنون مشغول تولید تسلا مدل ۳ و Y برای بازار چین می‌باشد. واضح است که Nio نمی‌تواند با تسلا رقابت کند.

برای مثال Nio در سال ۲۰۱۹ کلاً ۲۰۵۶۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده که البته بهتر از فروش ۱۱۳۴۸ دستگاهی در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. تسلا هم‌اکنون به‌صورت هفتگی ۲ تا ۳ هزار خودرو در شانگهای تولید می‌کند و مشکلی با فروش آن‌ها ندارد.

فعلاً Nio سرپاست اما اگر در آینده نزدیک نتواند سرمایه‌ی خوبی را جذب کند به یک شرکت الکتریکی ورشکسته‌ی دیگر تبدیل خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.