ورشکستگی زیرمجموعه بایتون در آلمان

ورشکستگی زیرمجموعه بایتون در آلمان

زیرمجموعه آلمانی شرکت چینی بایتون با حکم دادگاهی در این کشور اروپایی مجبور به اعلام ورشکستگی شد.

بایتون یکی از استارت آپ های الکتریکی شناخته شده در کشور چین بوده و زیرمجموعه خود در آلمان را قبلاً تأسیس کرده است. البته این کمپانی اخیراً با مشکلاتی دست به گریبان بوده و نیمی از کارکنان خود در آمریکا را به مرخصی فرستاده است. سخنگوی بایتون در آلمان می‌گوید کارکنان کارخانه این شرکت در آلمان نیز دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند.

همچنین رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند ساختمان بایتون آلمان چندین ماه است که خالی بوده است. دانیل کرچرت مدیر اسبق ب‌ام‌و پیش از این جایگاه خود به عنوان مدیر اجرایی بایتون آلمان را در جولای ۲۰۲۰ ترک کرده و این شرکت چینی از انتخاب جانشین او خودداری کرده و بنابراین کسی مسئول زیرمجموعه بایتون در آلمان نیست.

دادگاه مونیخ به بایتون آلمان دستور اعلام ورشکستگی داده است. دانیل کرچرت نیز به عنوان بدهکار شناخته شده و یکی از وکلای آلمانی به عنوان مدیر موقت ورشکستگی این مجموعه انجام‌وظیفه خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها مدعی هستند کرچرت در سال ۲۰۲۰ به دنبال اعلام ورشکستگی این شرکت بوده اما مدیران چینی این ایده را نپذیرفته و همین موضوع دلیل ترک زیرمجموعه بایتون در آلمان توسط این مدیر ارشد بوده است.

این اخبار درست سه ماه پس از اعلام اینکه بایتون با شرکت سازنده آیفون یعنی Foxconn همکاری خواهد کرد منتشر می‌شوند. ظاهراً قرار است بایتون با همکاری این شرکت و مجموعه‌های دیگر خودروی M-Byte را تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ روانه خط تولید کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.