وداع تلخ با مرسدس-ای‌ ام‌ جی S65 دوازده سیلندر…

وداع تلخ با مرسدس-ای‌ام‌جی S65 دوازده سیلندر…

قطعاً صحبت درباره‌ی سبد محصولات گسترده‌ی مرسدس برای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ روز خوب ما و شما را خراب خواهد کرد. ژرمن‌ها در این رویداد مهم خودرویی از S65 فاینال ادیشن رونمایی خواهند کرد که به معنی پایان عصر موفق پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بای توربو در سدان پرچم‌دار S کلاس می‌باشد. بله درست است، سدان S65 همانند خودروی SLC فاینال ادیشن دیگر تولید نخواهد شد.

اگرچه این یک خبر ناگوار برای طرفداران پر و پا قرص خودروهای کار درست جهان است اما خب خیلی هم سورپرایز کننده نبوده است. توبیاس موئرز رئیس مرسدس-ای ام جی دو بار در سال پیش به این اتفاق اشاره کرده بود. همچنین گفته شده بود که شاسی‌بلند جدید G65 هم تولید نخواهد شد.

حالا هم باید با مرسدس-ای ام جی S کلاس ۱۲ سیلندر وداع کنیم. این اتفاق تنها به خاطر مسئله زمان رخ نداده بود چراکه همین داستان برای کوپه و کانورتیبل دو درب ای ام جی هم اتفاق افتاده است.

البته پیشرانه‌ی موردبحث به‌صورت کامل بازنشست نخواهد شد. موئرز حدود یک سال پیش درباره‌ی برنامه‌های ای ام جی برای ساخت پیشرانه برای دیگر زیر برندها صحبت کرده بود؛ به عبارت دیگر برند مایباخ همچنان این قوای محرکه را حفظ کرده بود. البته مشخص نیست که این قلب آهنین تا چه زمانی در قلب مایباخ خواهد تپید.

در دنیای کنونی که همه از پیشرانه‌های کم‌حجم استفاده می‌کنند پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر همانند یک دایناسور در قرن ۲۱ است. خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد BMW نه تنها پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را در نسل بعدی سری ۷ عرضه نخواهد کرد بلکه احتمال حذف قلب ۸ سیلندر آن‌هم وجود دارد. بوگاتی نیز قبلاً اذعان کرده بود پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو آخرین نمونه از نوع خود بوده و همچنین نسل آتی آئودی A8 هم فاقد پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.