واکنش خودروسازان رقیب به خرید توییتر توسط ایلان ماسک

واکنش خودروسازان رقیب به خرید توییتر توسط ایلان ماسک

پس از کشمکش‌های بسیار سرانجام ایلان ماسک مشهور شبکه توییتر را خریداری کرد. در این میان واکنش خودروسازان رقیب به این موضوع جالب بوده است. هم‌اکنون ماسک به‌ عنوان ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل شرکت تسلا سکان هدایت این شبکه اجتماعی را در دست گرفته و البته این موضوع با واکنش‌های مختلفی در صنعت خودرو همراه بوده است. در چهارم آوریل سال جاری میلادی بود که ایلان ماسک با پرداخت حدود ۳ میلیارد دلار توانست ۹.۲ درصد سهام توییتر را تصاحب کرده و بزرگ‌ترین سهامدار آن لقب گیرد. کمتر از یک ماه بعد بود که این شبکه اجتماعی پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای خرید کامل توییتر را پذیرفت و این معامله در ۲۸ اکتبر نهایی شد.

اما غول خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز که مالک شرکت‌های شورولت، کادیلاک، بیوک و جی ام سی است در واکنش به خرید توییتر توسط ماسک اعلام کرد فعلاً تبلیغات پولی خود در این پلتفرم را به حال تعلیق درمی‌آورد. به گزارش میدونی و به نقل از رویترز، جنرال موتورز اعلام کرد تا زمان مشخص شدن جهت‌گیری این شبکه اجتماعی با سکان‌داری ماسک تبلیغاتش را متوقف خواهد کرد. این خودروساز آمریکایی می‌گوید چنین تصمیمی در زمان وقوع تغییر و تحولات بزرگ در پلتفرم‌های رسانه‌ای معمول بوده و به‌صورت موقتی اتخاذ شده است. البته جنرال موتورز می‌گوید ارتباط با مصرف‌کنندگان در توییتر ادامه خواهد یافت.

جنرال موتورز سومین خودروساز بزرگ دنیا از نظر فروش در سال ۲۰۲۱ بود و حدود ۶.۳ میلیون دستگاه خودرو را در سراسر دنیا فروخت. شرکت‌های تویوتا با ۱۰ میلیون دستگاه و گروه فولکس‌واگن با ۸.۹ میلیون دستگاه فروش رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. همان‌طور که قبلاً نیز گفته‌ایم جنرال موتورز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ از نظر میزان فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا از تسلا سبقت بگیرد هرچند این مأموریت آسانی نخواهد بود زیرا سال پیش کمتر از ۲۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در کشور خود به فروش رسانده درحالی‌که فروش تسلا در مدت مشابه برابر با ۳۵۲ هزار دستگاه بوده است.

اما علاوه بر جنرال موتورز خودروسازان رقیب دیگری نیز به خرید توییتر توسط ماسک واکنش نشان داده‌اند. سیتروئن فرانسه واکنش بامزه‌تری به این اتفاق داشته و گفته است:

سلام به پلتفرم اجتماعی‌ای که توسط یکی از رقبای ما خریداری شده است!

سیتروئن سال پیش فروش جهانی ۷۹۶,۸۶۸ دستگاهی داشته که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر از فروش کلی تسلا در سال ۲۰۲۱ است. ماسک در ماه اکتبر ادعا داشت ارزش تسلا می‌تواند بیشتر از ارزش دو شرکت ثروتمند دنیا یعنی اپل و آرامکو باشد. اپل با ارزش‌ترین کمپانی دنیاست و هم‌اکنون ارزش بازاری آن به ۲.۵ تریلیون دلار می‌رسد. همچنین آرامکو به ‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی نفتی دنیا نیز ارزش حدود ۲.۰۳ تریلیون دلاری دارد. از زمان ادعا و سپس خرید نهایی توییتر توسط ماسک، ارزش بازاری تسلا از حدود ۶۹۶ به ۷۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.