واکنش جالب مرسدس به رکوردزنی پورشه در نوربرگ‌ رینگ

واکنش جالب مرسدس به رکوردزنی پورشه در نوربرگ‌رینگ

در طول تاریخ صنعت خودروسازی همواره بین خودروسازان آلمانی رقابت وجود داشته است اما چند وقتی است که بر سر پادشاهی پیست نوربرگ‌رینگ تنور رقابت بین مرسدس بنز و پورشه بسیار داغ شده است. چندی پیش، پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت پرفورمنس منثی رکورد جدیدی را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رساند و رکورد قبلی که متعلق به مرسدس AMG GT سری سیاه بود را شکست. البته باید توجه داشت که مرسدس با خودرویی استاندارد و مشابه چیزی که در نمایشگاه‌ها برای فروش عرضه می‌شود در جهنم سبز رکورد زد اما پورشه برای این کار از قطعات ویژه‌ای استفاده کرده است.

حال مرسدس-آام‌گ در پستی در فیس‌بوک به این رکوردزنی پورشه واکنش نشان داده است:

رقابت عادلانه همیشه الهام‌بخش ما بوده است. پورشه، به خاطر رکوردزنی در نوربرگ‌رینگ تبریک میگوییم حتی با وجودی که برای شکستن رکورد مرسدس AMG GT سری سیاه تولیدی ما، یک کیت پرفورمنس اضافی لازم بوده است…

به‌طورکلی AMG در این پست به پورشه تبریک می‌گوید اما واضح است که به تفاوت این GT2 RS با نمونهٔ استاندارد کارخانه‌ای هم طعنه میزند. بااین‌وجود، از نظر فنی، ۹۱۱ GT2 RS منثی کاملاً جاده‌ای است و از طریق بخش تجهیزات پورشه (Porsche Tequipment) توسط اروپایی‌ها قابل خریداری خواهد بود. این کیت پرفورمنس حتی با گارانتی پورشه ارائه می‌شود؛ بنابراین شاید مرسدس-آام‌گ در اعلامیهٔ پورشه در مورد رکوردزنی خود به این نکات توجه نکرده یا نخواسته که توجه کند!

از سوی دیگر اما عملکرد AMG GT سری سیاه به‌عنوان خودرویی موتور جلو در نوربرگ‌رینگ در میان دریایی از رقبای موتور وسط کاملاً باورنکردنی است. این خودرو با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه در بخش ۲۰.۶ کیلومتری جهنم سبز، هیچ خودروی موتور جلویی را در نزدیکی خود نمی‌بیند. درواقع، برای دیدن نزدیک‌ترین رقیب موتور جلوی مرسدس در نوربرگ‌رینگ باید تا زمان ۷ دقیقه و ۱ ثانیه متعلق به دوج واپیر ACR پیش برویم؛ بنابراین مردان افلترباخ هیچ دلیلی برای شرمندگی ندارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.