واکنش ب‌ام‌و به پیکاپ مرسدس: X کلاس وحشتناک است!

واکنش ب‌ام‌و به پیکاپ مرسدس: X کلاس وحشتناک است!

ماجرای حملات لفظی شرکت‌ها به یکدیگر چیزی تازه‌ای نیست خصوصاً بین شرکت‌های معروفی چون مرسدس بنز و ب‌ام‌و که سال‌ها است رقیب همدیگر هستند. حال اما جدیدترین این حملات دقیقاً در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال روی داده است. در این نمایشگاه، مدیرعامل بخش آسیا و آفریقای جنوبی ب‌ام‌و آقای «هنریک وون کانه‌ایم» در مورد پیکاپ X کلاس مرسدس بنز گفته است:

«پیکاپ جدید X کلاس مرسدس بنز وحشتناک است. من این خودرو را در نمایشگاه ژنو هم دیده بودم و واقعاً ناامید شدم. بسیار ناامید. مرسدس بنز می‌تواند بهتر عمل کنند. آن‌ها خودروهای فوق‌العاده‌ای می‌سازند اما این یکی ناامیدکننده بود»

کانه‌ایم در ادامه گفته است که او تنها کسی نیست که نسبت به X کلاس نظر منفی دارد. وی ادامه داده است:

«من به نظر برخی رسانه‌های کشورهای دیگر در مورد این خودرو هم گوش داده‌ام. آن‌ها نیز میگویند X کلاس بسیار ارزان‌قیمت و پلاستیکی است. این ماشین هرگز به چیزی که از مرسدس بنز انتظار داریم شباهت ندارد»

این در حالی است که از طرف دیگر منتقدان نیز به‌نوعی این اظهارات یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و را تلافی کرده‌اند زیرا به طراحی کانسپت جدید ب‌ام‌و X7 که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درآمد نیز انتقادات فراوانی وارد شده است. انتقاداتی که بیش از همه به جلوپنجرهٔ بیش‌ازاندازه بزرگ و نامتناسب این خودرو اشاره دارد. این موضوع تا جایی پیش رفته است که برخی طرفداران ب‌ام‌و به تمسخر گفته‌اند در تیم طراحی X7 یک خرابکار نفوذی از سوی مرسدس بنز حضور داشته است!

درعین‌حال، وون کانه‌ایم گفته است که ساخت یک پیکاپ توسط ب‌ام‌و نیز قطعاً امکان‌پذیر خواهد بود و این شرکت برای بازارهای اروپایی و آسیایی به دنبال خودرویی مثل X کلاس است؛ اما پیکاپ ب‌ام‌و احتمالاً بر اساس یکی از کراس‌اوورهای این شرکت ساخته خواهد شد و رویکرد لوکس‌تری نسبت به X کلاس خواهد داشت که مرسدس بنز آن‌را در تیپ‌های گوناگونی حتی برای کار ارائه کرده است.

درهرحال این روزها طراحی‌های هردو شرکت ب‌ام‌و و مرسدس بنز منتقدین شدیدی داشته و انتقادات فراوانی بابت طراحی‌های بحث‌برانگیز اخیرشان به آن‌ها وارد شده است. البته دراین‌بین مرسدس بنز بیشتر به خاطر این موضوع موردحمله و انتقاد قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.