هیوندای و کیا به دنبال شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر برای خودروهای برقی هستند

هیوندای و کیا به دنبال شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر برای خودروهای برقی هستند

توان پیمایش مسیر با خودروهای برقی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های خریداران است.  هیوندای و کیا می‌خواهند این مشکل را ببا فناوری جدید خود حل کنند.

انتظار می‌رود همکاری این دو خودروساز کره‌ای با غول تکنولوژی چین یعنی CATL افزایش یابد و به این ترتیب خودروهای برقی آینده دو برند موردبحث برد حرکتی بیشتری داشته باشند. در حرکتی که باعث تقویت روابط هیوندای و کیا با CATL خواهد شد، گفته می‌شود چانگ اوی سان رئیس گروه هیوندای موتور با زنگ یوکوان مدیرعامل CATL در کره جنوبی دیدار کرده است. ظاهراً از سال آینده بین ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دستگاه از محصولات برقی هیوندای و کیا از باتری‌های جدید CATL استفاده خواهند کرد. سومین نسل تکنولوژی باتری CTP این شرکت که با نام Qilin شناخته می‌شود باعث بهبود تراکم انرژی باتری شده و درعین‌حال هزینه‌های ساخت کمتری دارد. این باتری‌ها می‌توانند در برخی خودروهای برقی و با یک‌بار شارژ برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری داشته باشند.

گفته می‌شود از این باتری‌ها در خودروهای هیوندای و کیای طراحی شده برای بازارهای اروپا و کره جنوبی استفاده خواهد شد. شرکت CATL چند ماه پیش اعلام کرد یک کارخانه ۶ میلیارد دلاری را در اندونزی افتتاح خواهد کرد. این بیانیه درست یک ماه پس از افتتاح اولین کارخانه تولید هیوندای در اندونزی منتشر شد. کره‌ای‌ها می‌خواهند خودروی برقی آیونیک ۵ را در این کارخانه جدید تولید نمایند.

CATL علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در دنیا به شمار می‌رود از نظر افراد زیادی نیز پیشرفته‌ترین تکنولوژی در این زمینه را در اختیار دارد و تأمین‌کننده باتری بیش از نیمی از خودروهای برقی فروخته شده در کشور چین است. این شرکت با برندهایی همچون بی ام و، تسلا و فورد همکاری دارد. اگرچه هیوندای مدعی است خودروی جدید آیونیک ۶ برد حرکتی ۶۱۴ کیلومتری خواهد داشت اما جیلی چین می‌گوید خودروی لوکس زیکر ۰۰۹ با یک‌بار شارژ مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. این خودرو نیز از باتری Qilin شرکت CATL استفاده می‌کند. باتری‌های Qilin طبق گفته‌ها حدود ۱۳ درصد کاراتر از جدیدترین سلول‌های باتری ۴۶۸۰ تسلا هستند. این باتری‌ها از طراحی استوانه‌ای استفاده می‌کنند و بی ام و نیز آن‌ها را بکار گرفته است. قطعاً یک خودروی برقی با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری یک گزینه جذاب برای بسیاری از خریداران خواهد بود هرچند باید دید محصولات هیوندای و کیا در عمل چه‌کار خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.