هیولای ۱۲ سیلندر برابوس با ۸۸۸ اسب بی‌ رحم!

هیولای ۱۲ سیلندر برابوس با ۸۸۸ اسب بی‌رحم!

احتمالاً پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزه‌ها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی از مدل‌های مایباخ خواهد تپید اما خب نفس این پیشرانه به شماره افتاده است. تقاضا برای مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های بزرگ خیلی پایین بوده و هزینه‌هایی که برای هماهنگ کردن یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر با قوانین آلایندگی پرداخت می‌شود بسیار بالاست بنابراین به نظر نمی‌رسد که حفظ این‌گونه پیشرانه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.

به همین خاطر مرسدس احتمالاً جدیدترین نسل G کلاس را در نسخه‌ی AMG G65 عرضه نخواهد کرد اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند جعبه‌ای آفرود با ۱۲ سیلندر و نشان ستاره سه پر روی کاپوت باشید شاید بهتر باشد هرچه سریع‌تر با برابوس تماس بگیرید. خودروی G V12 900 یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهایی است که تاریخ صنعت خودرو به خود دیده و در دل آن‌هم نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری توئین توربو با ۸۸۸ اسب بخار (۹۰۰ps) قدرت قرار گرفته است.

اگرچه این پیشرانه می‌تواند گشتاور فوق‌العاده‌ی ۱۵۰۰ نیوتون متری برابر با بوگاتی ویرون سوپر اسپورت تولید کند اما به خاطر بحث قابلیت اطمینان گشتاور آن به ۱۲۰۰ نیوتون متر محدود شده است. این قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی که فکر می‌کنیم تقویت شده به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

اما برابوس چگونه توانسته قدرت ۸۸۸ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری این پیشرانه را به اعداد یاد شده برساند؟ در آغاز باید گفت حجم پیشرانه از ۶ به ۶.۳ لیتر رسیده و توربوشارژرهای بزرگ‌تری هم روی آن نصب شده است. همچنین منیفولدهای اگزوز سفارشی، منیفولد جذب جدید با فیلتر هوای سفارشی و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وجود دارد.

به لطف ارتقای این نیروگاه ۱۲ سیلندر، G کلاس می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. البته سرعت این خودرو هنوز هم کمتر از سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت بنتلی بنتایگا اسپید به عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست.

برابوس علاوه بر بهبودهای فنی اقدام به نصب کیت بدنه‌ی پهن روی خودرو کرده که باعث افزایش ۱۰ سانتی‌متری پهنای خودرو شده است. همچنین فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته تا هندلینگ بهتری ایجاد شود. رینگ‌های ۲۴ اینچی نیز با لاستیک‌های غول‌پیکری همراه شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های G کلاس برابوس می‌توان به عناصر فیبر کربنی زیاد، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی و کابین تمام چرمی و میدونی‌های آلومینیومی اشاره کرد.

بد نیست بدانید قیمت پایه‌ی این هیولا برابر با ۶۰۵۰۵۵ یورو می‌باشد. برابوس تنها ۱۰ دستگاه از G کلاس یاد شده را خواهد ساخت و آن را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.