هیبریدی چینی با مصرف ۱.۶ لیتر

هیبریدی چینی با مصرف ۱.۶ لیتر

فروش خودروی BYD Qin که دو سال قبل در نمایشگاه خودروی چین ۲۰۱۲ معرفی شده بود بالاخره آغاز شد. این خودرو نسخه‌ی هیبریدی اتصال برقی خودروی F3 Su Rui (همان خودرو که امکان رانندگی از راه دور دارد) و جانشین F3DM بوده و اولین خودروی هیبریدی اتصال برقی دنیا می‌باشد که به تولید انبوه رسیده است.

هدف BYD از تولید این خودرو تمرکز بر بازارهای مهم جهانی است، و آن‌ها اعلام کرده‌اند که یک مدل مشابه این خودرو را احتمالاً با نامی متفاوت ممکن است در سال ۲۰۱۵ وارد بازار اروپا کنند. این موضوع ممکن است به نظر مضحک بیاید، ولی فروش این خودرو از ماه نوامبر در کاستاریکا نیز آغاز شده است. این شرکت چینی، که وارن بافِت سرمایه گذار آمریکایی ۹.۸۹ درصد از سهام آن را به قیمت ۲۳۲ میلیون دلار خریداری کرده است، قصد دارد تا در سال ۲۰۱۵ وارد بازار آمریکا شود. خودروی BYD Qin این شرکت که نام خود را از اولین سلسله‌ی پادشاهی چین برگرفته است، مجهز به یک موتور TID 1.5 لیتری بنزینی با ۲۴۰ نیوتون بر متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با خروجی کلی ۴۷۹ نیوتون بر متر گشتاور می‌باشد.

خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۵.۹ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت آن در شرایط عادی ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد و فقط با یک بار شارژ موتور برقی آن می توان یک مسیر ۷۰ کیلومتری را طی کرد. راننده می‌تواند یکی از حالت‌های رانندگی EV+Eco، EV+Sport، HEV+Eco یا HEV+Sport را انتخاب کند. زمانی که شارژ خودرو کم است یا در مواقعی که راننده به شتاب بیشتری نیاز دارد، حالت HEV به صورت خودکار فعال شده و موتور بنزینی خودرو وارد عمل می‌شود. (این عمل را به صورت دستی نیز می توان انجام داد). سیستم احیا کننده انرژی ترمز خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۲.۵ تا ۳ کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. شارژ کردن خودرو را می توان با استفاده از پریزهای معمولی خانگی نیز انجام داد.

تجهیزات استاندارد خودرو شامل داشبورد ۱۲.۱ اینچی TFT، کلید هوشمند، نمایش فشار تایرها، ترمز دستی الکتریکی، ایزوفیکس، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کننده‌ی پارک و ۱۲ کیسه‌ی هوا می‌باشد. همانند خواهر بنزینی خود، امکان رانندگی با کنترل از راه دور نیز برای این خودرو وجود دارد، و خدمات متصل به سرورهای رایانش ابری (در حال حاضر فقط برای چین) و اتصال به اینترنت هم امکان پذیر می‌باشد. محدوده‌ی قیمت این خودرو از ۲۳۷۲۵ تا ۲۶۲۲۵ یورو می‌باشد که بیشتر از هر نوع خودروی الکتریکی دیگر موجود در بازارهای مختلف می‌باشد. از زمان آغاز پیش فروش خودرو، تعداد ۴۱۵۵ سفارش تاکنون ثبت شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.