هک محصولات تسلا توسط مالکان برای افزایش پرفورمنس!

هک محصولات تسلا توسط مالکان برای افزایش پرفورمنس!

جدای از داشتن قوای محرکه تمام الکتریکی، محصولات تسلا از به‌روزرسانی از راه دور برای بهبود عملکردها برخوردار هستند. همچنین مالکان می‌توانند دیگر آپگریدها از جمله بهبودهای پرفورمنس را از طریق برنامه ویژه تسلا خریداری کنند. یکی از مثال‌های ویژه دراین‌باره بهبود شتاب گیری تسلا مدل ۳ دو موتوره است که ۲ هزار دلار قیمت داشته و باعث افزایش حدود ۵۰ اسب بخاری قدرت پیشرانه و رساندن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به حدود ۳.۹ ثانیه می‌شود. جالب به نظر می‌رسد نه؟! البته که این‌گونه است اما همه به دنبال پرداخت ۲ هزار دلار آپشن یاد شده نیستند.

یکی از راه‌حل‌ها برای دست‌یابی ارزان‌تر به این آپگرید نسبتاً گران‌قیمت را شرکتی به نام Ingenext ارائه کرده است. این شرکت دستگاه ویژه‌ای را به فروش می‌رساند که می‌تواند همان پرفورمنس را با نصف قیمت در دسترس مالک قرار دهد. مالکان فقط کافی است به‌صورت ساده کانکتور را به MCU خودرو نصب کرده و افزایش قدرت به‌صورت فوری اعمال می‌شود. حتی با این دستگاه حالت دریفت نیز در دسترس مالک قرار می‌گیرد.

نیازی به گفتن نیست که تسلا از این عمل اصلاً راضی نبوده و حالا علیه آن شکایت کرده است. گفته می‌شود برخی مالکان تسلا که دستگاه Ingenext را خریداری کرده‌اند هشداری مبنی بر ناسازگار بودن این تغییر دریافت کرده‌اند و شاید ریسک آسیب به خودرو یا خاموش شدن آن وجود داشته باشد.

خوشبختانه مالکان این خودروها گفته‌اند تاکنون آسیبی به خودروی‌شان وارد نشده است. مؤسس شرکت Ingenext نیز تائید کرده به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر تسلا باعث شده محصول این شرکت دیگر کارایی نداشته باشد.

این شرکت گفته با ارسال اطلاعیه‌هایی به مشتریان به آن‌ها گفته که خودروی خود را به‌روز نکنند. تنها سه مشتری تسلا اقدام به ارتقای خودروی خود کرده و در واقع پول خود را هدر داده‌اند. البته Ingenext گفته تا دو هفته آینده راه‌حلی برای عبور از به‌روزرسانی تسلا و کارایی دستگاه خود ارائه خواهد کرد.

اساساً این یک جنگ عادی بین شرکت یاد شده و تسلاست. Ingenext خودروی تسلا را هک کرده و این خودروساز هم اقدام به بلوک کردن دستگاه شرکت یاد شده کرده و این موضوع تکرار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.