هکر جوان بیش از ۲۵ خودروی تسلا را هک کرده است!

هکر جوان بیش از ۲۵ خودروی تسلا را هک کرده است!

دیوید کلمبو ۱۹ ساله که متخصص امنیت آی تی و هکری کلاه‌سفید است و در آلمان زندگی می‌کند به دنبال تأسیس استارت آپ سایبری خود بوده و می‌خواهد دنیا را تغییر دهد. او می‌گوید حفره‌های امنیتی‌ای را پیدا کرده که باعث کنترل کامل خودروهای تسلا می‌شود. او اخیراً گفته کنترل از راه دور کاملی روی بیش از ۲۵ محصول تسلا در سیزده کشور مختلف داشته است. او با تأکید می‌گوید از کلیدهای API و نرم‌افزار متفرقه برای دسترسی به این خودروها استفاده کرده اما این کار را از طریق آسیب‌پذیری زیرساخت نرم‌افزاری تسلا انجام نداده است. کلمبو اظهار می‌دارد مالکان این خودروها تسلا را نه بلکه آسیب‌پذیری محصولات خود را سرزنش می‌کنند.

دیوید جوان در یک پست دیگر می‌گوید کنترل واقعی روی فرمان یا میدونی گاز این خودروها نداشته اما خاطرنشان می‌سازد این کنترل از راه دور هنوز هم وضعیت خطرناکی است. این هکر جوان افزوده است:

در مورد اینکه الان می‌توانم با این تسلاها چه‌کار کنم به شما توضیح خواهم داد. این اقدامات شامل غیرفعال سازی حالت نگهبان، باز کردن درب‌ها و شیشه‌ها و حتی شروع به کار رانندگی بدون کلید است

او می‌گوید:

من همچنین توانستم محل دقیق خودرو و اطلاع از حضور یا عدم حضور راننده را به دست بیاورم. در کل لیست من بسیار طولانی است. فکر می‌کنم این وضعیت بسیار خطرناکی است زیرا یک فرد می‌تواند از راه دور موزیک را با صدای بسیار بالا پلی کرده یا شیشه‌ها و درب‌ها را باز نماید. حتی خاموش و روشن کردن بی‌وقفه چراغ‌ها می‌تواند تأثیر خطرناکی روی دیگر رانندگان داشته باشد

دیوید تائید کرده تسلا طی تماس با او خبر از بررسی مشکل توسط تیم امنیتی‌اش داده است. این هکر جوان می‌گوید هرگز به دنبال کارهای غیرقانونی نبوده و پست‌های متعدد او درباره این موضوع هم تائید کننده چیزی است که می‌گوید اما فعلاً باید منتظر ماند و دید که تسلا دراین‌باره چه نظری دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.