هوندا لجند، اولین خودروی تولیدی دنیا با سیستم رانندگی خودکار سطح سه

هوندا لجند، اولین خودروی تولیدی دنیا با سیستم رانندگی خودکار سطح سه

به گزارش رویترز، هوندا به دنبال تبدیل شدن به اولین خودروساز جهان است که خودروهای خودران سطح سه را به بازار عرضه می‌کند. این خودروها توانایی رانندگی خودکار در ترافیک شلوغ بزرگراهی را دارند و به‌طور قانونی به راننده اجازه می‌دهد تا چشم خود را از جاده بردارد. دولت ژاپن قبلاً برای سیستم Traffic Jam Pilot به هوندا گواهینامهٔ ایمنی اعطا کرده است و اولین خودرویی که به این سیستم مجهز خواهد شد سدان لجند خواهد بود که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱ راهی بازار ژاپن می‌شود.

وزارت زمین، زیرساخت، حمل‌ونقل و جهانگردی ژاپن دراین‌باره گفته است:

انتظار می‌رود خودروهای خودران نقش بزرگی در کمک به کاهش تصادفات رانندگی و همین‌طور حمل‌ونقل افراد مسن داشته باشند

برای اینکه یک خودرو بتواند با استانداردهای ایمنی اصلی رانندگی خودکار مطابقت داشته باشد، سیستم خودران باید بتواند راننده را از انتقال کنترل خودرو به حالت خودکار آگاه کند و رانندگی ایمن را تا زمان انتقال کنترل به راننده ادامه دهد. هنگامی‌که امکان انتقال به راننده وجود نداشته باشد، سیستم باید بتواند با ایمنی کامل خودرو را متوقف کند.

سایر موارد ضروری هم شامل تجهیزات لازم برای نظارت به عملکرد راننده و همین‌طور اقدامات امنیتی سایبری به‌منظور جلوگیری از تهدیدات امنیتی مثل دسترسی هکرها می‌شود. علاوه بر این، یک دستگاه ضبط کننده نیز باید در یک دورهٔ شش‌ماهه در خودرو وجود داشته باشد تا برای تأیید صحت کارکرد تجهیزاتِ رانندگی خودکار، اقدام به ثبت داده‌ها کند؛ و در آخر، خودروهای مجهز به سیستم خودران سطح سه باید برچسبی داشته باشند که نشان دهد این خودرو از سیستم رانندگی خودکار برخوردار است. این برچسب باید در قسمت پشت بدنهٔ خودرو چسبانده شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.