هوندا فیت فیس‌لیفت با قدرت بیشتر و تریم اسپرت RS در ژاپن معرفی شد

هوندا فیت فیس‌لیفت با قدرت بیشتر و تریم اسپرت RS در ژاپن معرفی شد

هوندا فیت فیس لیفت در ژاپن با برخی تغییرات ملایم، تریم های جدید و قدرت بیشتر مدل‌های بنزینی و هیبریدی معرفی شد. خودروی هوندا فیت e:HEV RS عضو جدید این خانواده است که ظاهری گیراتر و سیستم تعلیق اسپرت تری را نسبت به سایر مدل‌ها خواهد داشت. چهارمین نسل هوندا فیت یا جاز در سال ۲۰۱۹ و با نسخه‌های عادی و کراس استار معرفی شد. نسخه فیس لیفت این خودرو چند ماه پیش به‌صورت اولیه پدیدار شد. خودروی موردبحث هم‌اکنون در نسخه‌های پایه، هوم، لوکس، کراس استار و نهایتاً RS جدید عرضه می‌شود.

مدل‌های پایه و هوم تفاوت‌های جزئی نسبت به قبل دارند و تغییرات آن‌ها روی نمای جلو متمرکز بوده به گونه‌ای که شاهد ورودی‌های جدید روی سپر و شکل یک دست‌تر جلوپنجره هستیم. مدل لوکس از رینگ‌های شیک‌تر سود می‌برد و تریم کرومی روی ورودی‌های هوا، رکاب‌های جانبی و آینه‌ها بکار رفته تا در کل ظاهر لوکس‌تری داشته باشد. مدل کراس استار نیز از تریم متفاوت سپر و رکاب‌ها سود می‌برد و الگوی جلوپنجره نیز ارتقا یافته تا ظاهری شبیه کراس اوورها داشته باشد.

نهایتاً به تریم جدید هوندا فیت RS می‌رسیم که به لطف کیت بدنه گیراتر اسپرت ترین عضو این خانواده خواهد بود. این کیت شامل جلوپنجره بزرگ‌تر، ورودی‌های هوای تیزتر، رینگ‌های ۵ پره، رکاب‌های جانبی متفاوت، اسپویلر عقب، آپرون عقب با خروجی‌های اگزوز کرومی و نشان‌های RS است. البته این طرح اسپرت در کابین خیلی دیده نمی‌شود اما مواردی همچون دوخت های نارنجی روی فرمان چرمی، میدونی‌های مخصوص ترمز احیا شونده و حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو جلب‌توجه خواهند کرد. مهم‌تر اینکه سیستم تعلیق با تنظیمات ویژه تریم RS باعث بهبود هندلینگ خواهد شد.

به گزارش میدونی و به نقل از carscoops، هوندا فیت با ۱۳ رنگ مختلف عرضه می‌شود هرچند برخی از این رنگ‌ها خاص یک تریم هستند. برای مثال بدنه دو رنگ را می‌توان برای مدل کراس استار سفارش داد. همچنین هر نسخه دارای تریم های خاص کابین مخصوص خود بوده هرچند پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی نسبت به مدل قبل از فیس لیفت تغییری نکرده‌اند. سیستم‌های ایمنی هوندا نیز به‌صورت استاندارد نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، دستیار حرکت دنده‌عقب، دستیار ترافیک و کنترل ترمز ناگهانی اشاره داشت.

هوندا قوای محرکه هیبریدی مدل e:HEV را نیز ارتقا داده و قدرتش به ۱۲۱ اسب بخار و گشتاورش به ۲۵۳ نیوتون متر رسیده است که بهبود ۱۳ اسب بخاری را نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهد. برخلاف هوندا جاز بازار اروپا که فقط به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود، مدل ژاپنی فیت با پیشرانه بنزینی هم در دسترس است. مدل فیس لیفت هوندا فیت بجای پیشرانه ۱.۳ لیتری قدیمی از نمونه قوی‌تر ۱.۵ لیتری بکار رفته در نسخه هیبریدی استفاده می‌کند. به همین خاطر فیت فیس لیفت هم‌اکنون قدرت قابل‌احترام ۱۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری تولید می‌کند.

هوندا می‌گوید نسخه درون‌سوز فیت RS هم تولید خواهد شد هرچند قدرت آن اعلام نشده است؛ اما صرف‌نظر از نوع پیشرانه‌ها هوندا عرضه گیربکس دستی را متوقف کرده و فیت در چهارمین نسل خود فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود. نکته جالب اینکه هر دو نسخه هیبریدی و بنزینی این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس هستند هرچند مدل چهار چرخ محرک فقط در ژاپن عرضه می‌شود. قیمت هوندا فیت فیس لیفت در ژاپن از ۱۱۰۱۱ دلار برای نسخه پایه و بنزینی دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و به ۱۸۴۱۷ دلار به نسخه لوکس هیبریدی و چهار چرخ محرک می‌رسد. هوندا فیت RS فقط با قوای محرکه هیبریدی و به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس است و قیمت ۱۶۲۲۰ دلاری دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
20 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.