هوندا سیویک تایپ R به دنبال شکستن رکورد پیست‌های اروپایی

هوندا سیویک تایپ R به دنبال شکستن رکورد پیست‌های اروپایی

کاملاً آگاهیم که هوندا سیویک تایپ R خودرویی سریع است. کل دنیا می‌دانند که هاچبک داغ هوندا علیرغم استفاده از طراحی دیفرانسیل جلو در کلاسی که معمولاً نیرو به‌ تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود آقایی می‌کند. هم‌اکنون هوندا می‌خواهد یک قدم جلوتر گذاشته و رکوردهای پیست‌های اروپایی را از نظر زمانی بشکند. هدف این خودروساز شکستن رکورد چندین پیست مختلف بوده و ژاپنی تیمی حرفه‌ای از رانندگی مسابقه‌ای شامل قهرمان اسبق فرمول ۱ یعنی جنسن باتن را تشکیل داده تا به اهداف خود برسد.

این خودروساز در سال ۲۰۱۶ نیز عملی مشابه را با نسل قبلی سیویک تایپ R انجام داده است. تلاش‌های قبلی هوندا باعث ثبت رکوردهای جدیدی در اسپا فرانکوچمپز، هونگارورینگ، سیلورستون، استوریل و مونزا شد. جدیدترین مأموریت این خودروساز شامل سه پیست اروپایی سیلورستون، اسپا فرانکوچمپز و استوریل بوده اما بعدها پیست‌های دیگری نیز اضافه خواهند شد.

حتی بدون استعداد خاصی در پشت فرمان، جدیدترین سیویک تایپ R شانس زیادی برای رکوردشکنی دارد. این هاچبک داغ به‌صورت رسمی قدرت ۳۰۶ اسب بخاری دارد اما برخی افراد می‌گویند این قدرت کمتر از میزان واقعی اعلام شده است. برای نمونه باید گفت یکی از تست‌های داینو نشان داده که این خودرو ۳۰۰ اسب بخار را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. این عدد حدود ۳۵ اسب بخار بیشتر از آن چیزی است که معمولاً تلف می‌شود. همچنین با تایپ R جدید به سقف سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت نیز رسیده‌اند که آن‌هم بیشتر از ادعاهای هوندا می‌باشد.

و البته باید به نوربرگ رینگ هم اشاره کنیم که قبلاً رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی آن به تایپ R رسیده است. با زمان ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه‌ای، این خودرو سریع‌تر از فورد فوکوس RS چهار چرخ محرک و حتی ب ام و M2 گران‌تر می‌باشد. ملحق شده جنسن باتن به تیم رانندگان هوندا می‌تواند وزن حرفه‌ای این تیم را بالا ببرد.

تیم ویژه هوندا هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر خواهند بود. منتظر اخبار رکوردشکنی این سامورایی بی‌رحم در پیست‌های اروپایی باشید!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.