هوندا: ربات‌ها هنوز نمی‌توانند جایگزین انسان شوند!

هوندا: ربات‌ها هنوز نمی‌توانند جایگزین انسان شوند!

رسانه‌ها داستان‌سرایی‌های متعددی درباره جایگزین شدن ربات‌ها بجای انسان‌ها دارند اما در صنعتی که از ربات‌ها استفاده فراوانی می‌کند، برخی خودروسازان ارزش والایی برای کار انسانی قائل بوده و آن‌ها را در فرایند ساخت خودرو رده‌بالاتر می‌دانند. هوندا یکی از این خودروسازان است.

تام شوپ، مدیر ارشد عملیات ساخت هوندا در تأسیسات اوهایو می‌گوید:

ما نمی‌توانیم هیچ جایگزین دیگری برای ویژگی‌های انسانی همچون دیدن، شنیدن و بوییدن داشته باشیم.

از نظر هوندا، انسان در فرایند مونتاژ نهایی اهمیت به سزایی دارند. میزان اتوماسیون صنعت این خودروساز از زمان تأسیس کارخانه Marysville و استفاده از کارگرانی که چرخ‌ها، پیشرانه‌ها و داشبوردها را نصب می‌کرده‌اند تغییر چندانی نکرده است. هوندا از حدود ۲۰ ربات در فرایند نهایی مونتاژ استفاده می‌کند.

جیمز اروین یکی از کارکنان باسابقه این کارخانه می‌گوید:

شما باید زمان‌بندی داشته باشید. من فکر نمی‌کنم ربات‌ها بتوانند جایگزین انسان شوند. آن‌ها فاقد احساساتی هستند که ما داریم.

در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ هوندا آکورد که در همین تأسیسات مونتاژ می‌شود برنده جایزه خودروی سال آمریکای شمالی شد.

هر دو کمپانی مرسدس بنز و تویوتا نیز بر نیروی کار انسانی تکیه داشته و مرسدس در واقع می‌خواهد از کارکنان انسان بیشتری استفاده کند. البته تمامی خودروسازان در این راه حرکت نمی‌کنند. تسلا می‌خواهد جهتی عکس را امتحان کند.

ماسک در کنفرانس سال ۲۰۱۶ که برنامه‌های اتوماسیون شرکت را تشریح می‌کرد گفت:

شما واقعاً نمی‌توانید انسان را تنها در خط تولید داشته باشید. در غیر این صورت به‌صورت خودکار به سرعت وابسته به نیروی کار انسانی افت خواهید کرد. هنوز هم انسان‌های زیادی در کارخانه هستند اما چیزی که انجام می‌دهند حفظ ربات‌ها و ارتقای آن‌هاست؛ اما در خود فرایند تولید اساساً انسانی نباید باشد.

تسلا درباره تولید خودرو تفکرات متفاوتی داشته و موضوع مهم برای آنها فرایند تولید خودروست. تسلا چندین مشکل در تولید مدل ۳ داشته است. هر چه که باشد باید به این نکته اشاره کرد که انسان‌ها همچنان نقش مهمی در آینده صنعت خودرو خواهند داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.