هواوی در EMUI 9 به لانچرهای شخص ثالث اجازه نصب نمی دهد

هواوی در EMUI 9 به لانچرهای شخص ثالث اجازه نصب نمی دهد

بسیاری از سازندگان تلفن‌های هوشمند ترجیح می‌دهند که از تم شخصی‌سازی شده خود روی سیستم عامل اندروید استفاده کنند. اگر چه در این ویرایش‌های اختصاصی قابلیت‌هایی یافت می‌شوند که در اندروید خالص وجود ندارند، اما همه طرفدار آن‌ها نیستند.

بعضی ترجیح می‌دهند که برای شخصی‌سازی بیشتر، به سراغ لانچرهای شخص ثالث بروند که نمونه‌های برجسته‌ای مثل نووا لانچر و اکشن لانچر در بین آن‌ها حضور دارند. با این وجود، هواوی در تصمیمی عجیب می‌خواهد که جلوی نصب این لانچرها را در EMUI 9 بگیرد.

شرکت چینی با اعلام این خبر در انجمن‌های گفتگوی هواوی، دلیل انجام این کار را مشکلات عدیده‌ای توصیف کرده که لانچرها برای EMUI (رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های هواوی) ایجاد می‌کنند. با این حساب قصد دارد که به طور کامل لانچرهای شخص ثالث را مسدود کند.

به ادعای هواوی، بخش زیادی از این لانچرها همراه با Bloatware (نرم‌افزارهای پیش‌فرض غیر قابل حذف) روی گوشی نصب می‌شوند که همگی روی پرفرمنس دستگاه اثر منفی می‌گذارند، چرا که معمولا مصرف باتری و منابع سخت‌افزاری بالایی دارند.

اما دلیل دیگر شرکت چینی برای مسدود کردن لانچرها تبلیغاتی است که همراه آن‌ها می‌آید. به ادعای هواوی بسیاری از این لانچرها تبلیغات پاپ‌آپ نمایش داده یا در پس‌زمینه به اجرای اپلیکیشن‌های پنهان با اهداف تبلیغاتی می‌پردازند که در واقع نقض حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود.

با توجه به این دلایل، هواوی تصمیم گرفته که اجازه نصب لانچرهای شخص ثالث را در EMUI 9 صادر نکند. در نهایت مشخص نیست که اجرای این تصمیم با چه واکنشی از سوی کاربران مواجه می‌شود، اما شکی نیست که هدف هواوی بیش از هر چیز ارتقای تجربه کاربری و حفاظت از داده‌های کاربرانش بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.