هواوی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا در شانگهای کارخانه چیپ می‌سازد

هواوی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا در شانگهای کارخانه چیپ می‌سازد

هواوی به دنبال تأسیس کارخانه تولید چیپ در شهر شانگهای است تا تراشه‌های مورد نیاز خود را بدون نیاز به فناوری‌های آمریکایی تولید کند. این کارخانه توسط یکی از شرکت‌های همکار هواوی به نام Shanghai IC R&D Center اداره خواهد شد که توسط دولت چین پشتیبانی می‌شود.

کارخانه مورد بحث ابتدا کار خود را با تولید چیپ با لیتوگرافی قدیمی ۴۵ نانومتری شروع خواهد کرد و اواخر سال ۲۰۲۱ تولید چیپ‌ها با فرآیند ۲۸ نانومتری را آغاز می‌کند که برای بکارگیری در تلویزیون‌های هوشمند و دیوایس‌های اینترنت اشیا کافی خواهد بود.

این کارخانه سپس در اواخر سال ۲۰۲۰ تولید چیپ با فرآیند ۲۰ نانومتری را انجام خواهد داد و هواوی را در زمینه ساخت سخت افزار سلولی 5G تقریباً خودکفا خواهد کرد.

هواوی به کمک این کارخانه و چیپ‌هایی که انبار کرده، حداقل روی کاغذ توانایی سرپا نگه داشتن کسب و کار سخت افزار مخابراتی خود با کمترین نگرانی از تأثیر تحریم‌های آمریکا را پیدا خواهد کرد. چیپ‌های هواوی ممکن است از سال ۲۰۲۱ به بعد از رقبای بین المللی عقب بیفتند، اما تا زمان ارتقا فناوری‌ها توسط هواوی جوابگوی نیازهای بازار خانگی این کشور خواهند بود.

در این گزارش اشاره‌ای به موبایل نشده است. گوشی‌ها برای رقابت در بازار به چیپست‌های پیشرفته با فرآیند لیتوگرافی پایین نیاز دارند و برای مثال گوشی هواوی میت ۴۰ پرو از چیپست ۵ نانومتری استفاده می‌کند، بنابراین چیپ‌های کارخانه شانگهای در زمینه موبایل کمکی به هواوی نخواهند کرد.

هواوی برای تأمین چیپ‌های موبایل احتمالاً از شرکت تراشه ساز چینی SMIC کمک خواهد گرفت. علاوه بر این بر اساس گزارشی که چند روز قبل منتشر شده است، ایالات متحده تحت شرایطی مجوز فروش چیپست به هواوی را صادر خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.