همکاری خودروسازان ژاپنی برای توسعه پیشرانه درون سوز

همکاری خودروسازان ژاپنی برای توسعه پیشرانه درون سوز

پنج شرکت بزرگ ژاپنی یعنی سوبارو، تویوتا، مزدا، کاوازاکی و یاماها با همکاری یکدیگر به دنبال توسعه تکنولوژی‌های جدید برای پیشرانه‌های درون سوز خواهند بود.

نماینده‌های این شرکت‌ها که اوایل هفته جاری در یک نشست مشترک شرکت کرده بودند به دنبال همکاری در زمینه بهبود تکنولوژی پیشرانه‌های درون سوز کنونی هستند.

این شرکت‌ها می‌خواهند با همدیگر متحد شده و در زمینه‌های سوخت‌های کربن خنثی، بررسی امکان استفاده از پیشرانه‌های هیدروژنی در وسایل نقلیه دوچرخ و ادامه توسعه و استفاده از پیشرانه‌های هیدروژنی همکاری نمایند.

خودروسازان موردبحث می‌خواهند به سمت کاهش آلاینده‌ها و کسب وضعیت کربن خنثی حرکت کرده و درعین‌حال روی تکنولوژی الکتریکی نیز سرمایه‌گذاری نمایند. البته این کمپانی‌ها روی تولید، عرضه و استفاده از پیشرانه‌های درون سوز نیز همکاری خواهند کرد تا به این ترتیب مصرف‌کنندگان امکان بررسی گزینه‌های بیشتری را داشته باشند.

تلاش‌های تویوتا به‌طور خاص در این زمینه دیده شده است. این خودروساز قبلاً از یک کرولای مسابقه‌ای برای بررسی امکان استفاده از تکنولوژی پیشرانه درون سوز هیدروژنی استفاده کرده و طبق گفته‌ها این تکنولوژی می‌تواند آلایندگی‌ها را بدون صرف هزینه زیاد کاهش دهد.

تویوتا به عنوان بخشی از این گفت‌وگوها و همکاری‌های مشترک اقدام به گسترش همکاری کنونی با سوبارو خواهد کرد تا سوخت‌های مصنوعی کربن خنثی در موتور اسپورت را تست کند. سوبارو و تویوتا از سال آینده وارد سری مسابقات سوپر تایکیو خواهند شد و از سوخت مصنوعی مشتق شده از بایومس استفاده خواهند کرد.

این دو خودروساز قبلاً نیز در بحث خودروهای الکتریکی همکاری داشته و ثمره این همکاری معرفی خودروهای تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا بوده است. به نظر می‌رسد جدیدترین نتیجه این همکاری‌ها نیز شتاب بخشیدن به توسعه تکنولوژی‌های درون سوز و الکتریکی خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲ نیز خودروی مسابقه‌ای مزدا که بر پایه مدل سوپرمینی مزدا ۲ شکل گرفته پدیدار خواهد شد. این خودرو از نسخه خاص پیشرانه ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی استفاده خواهد کرد و با سوخت بایودیزل که از بایومس مشتق شده به راه خواهد افتاد.

مزدا از موتور اسپورت برای تست و بهبود قابلیت اطمینان پیشرانه بایودیزل خود استفاده خواهد کرد. خود این سوخت از روغن‌های پخت‌وپز به دست می‌آید و بنابراین اثر منفی روی تأمین غذای انسان نخواهد داشت. استفاده از این سوخت نیازمند هیچ‌گونه تغییری در پیشرانه استاندارد و یا استفاده از زیرساخت به خصوص نیست.

این برند قبلاً از بایودیزل در برخی از محصولاتش استفاده کرده و می‌گوید پرفورمنس به دست آمده با پیشرانه‌های استاندارد قابل‌مقایسه است.

کاوازاکی و یاماها نیز با یکدیگر در زمینه تولید پیشرانه هیدروژنی برای موتورسیکلت‌ها همکاری داشته‌اند. در آینده نیز هوندا و سوزوکی به این جمع اضافه خواهند شد تا امکان کاهش آلایندگی با استفاده از پیشرانه‌های هیدروژنی-درون سوز را بررسی کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.