هفت سنگ؛ پرامتیازترین بازی ایکس باکس وان در راه موبایل

هفت سنگ؛ پرامتیازترین بازی ایکس باکس وان در راه موبایل

بعد از اینکه مایکروسافت در کنفرانس E3 پارسالش Gears POP را معرفی کرد، احتمال اینکه این مسیر ادامه‌دار باشد و ردموندی‌ها سیاستی شبیه به نینتندو را پیش بگیرند، زیاد به‌نظر می‌رسید. هنوز هم زود است این قضیه را قطعی بنامیم ولی جزییات لو رفته نشان می‌دهند که ظاهرا باید حضور جدی‌تر مایکروسافت در دنیای موبایل گیمینگ را خوش‌آمد بگوییم.

  • معرفی بازی LifeAfter؛ روز بعد از فردا
  • از ۲ تا ۸ گیگابایت: معرفی پرحجم ترین بازی های موبایل
  • جمع ستارگان؛ بازی‌هایی با بیشترین میانگین امتیاز در گوگل پلی

در هفته‌ای که گذشت استودیوی Turn 10، یکی از استودیوهای سازنده سری فورتزا، خیلی اتفاقی در وبلاگش از فورتزا استریت (Forza Street) پرده برداشت: «در همکاری با Electric Square مشغول ساخت فورتزا استریت هستیم. عنوانی که از پایه برای دیوایس‌های مختلف ویندوز ۱۰، اندروید و iOS ساخته شده است.»

با میانگین امتیازی ۹۲ فورتزا هورایزن ۳ پرامتیازترین بازی انحصاری ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ از دیدگاه منتقدان است

در دوران افول گرن توریسمو، مایکروسافت با سری فورتزا توانست تاج پادشاهی سبک ریسینگ را به دست بیاورد. از زمان عرضه ایکس باکس وان، تقریبا هر سال قسمت جدیدی از این مجموعه برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر می‌شد که همگی جزو پرامتیازترین بازی‌های نسل هشتم بودند.

به‌همین خاطر مشخصا انتشار فورتزا روی تلفن‌های هوشمند می‌تواند خبر خوبی باشد، با این حال یک نگرانی وجود دارد؛ Gears POP اصلا آن‌چیزی که انتظار داشتیم نبود و این مسئله باعث شده تا نسبت به کیفیت نهایی فورتزا استریت، اگر قرار باشد برای موبایل بیاید، نگران بشویم. البته هنوز برای قضاوت نهایی زود است و باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.

Calculator 2: The Game

  • بازی آفلاین است

بالاخره قسمت دوم ماشین حساب (Calculator) برای سیستم عامل گوگل هم منتشر شد و حالا دارندگان دیوایس‌های اندرویدی نیز می‌توانند طعم شیرین ریاضی را بچشند. مشابه گذشته در Calculator 2 هر مرحله به بازیکن عدد‌هایی به همراه علامت‌های مختلف (ضرب، جمع، تقسیم و ...) داده می‌شود و باید با انتخاب درست آن‌ها، به رقمی که بازی خواسته برسد. چالش اصلی اینجاست که برای کلیک روی ارقام محدودیت‌هایی وجود دارد و باید در کمترین حرکت ممکن جواب را پیدا کنید.

بازی تخم مرغ

  • بازی آفلاین است

تخم مرغ آن‌قدر خوب بود که تصمیم گرفتم در هفت‌سنگ نگاهی دوباره به بازی بیاندازم تا اگر هنوز تجربه‌اش نکرده‌اید، شاید حالا نظرتان عوض بشود. تخم مرغ تمام آن چیزهایی که یک پلتفرمر با کیفیت می‌خواهد را دارد. طراحی فوق‌العاده مرحله‌ها باعث شده تا سختی زیاد بازی جای اینکه بازیکن را اذیت کند تبدیل به یک برگ برنده بزرگ بشود، تغییرات زیاد بخش بصری و شنیداری در هر مرحله به تنوع بیشتر بازی کمک کرده‌‌ است و حتی داستان با تمام سادگی‌اش اما رنگ و بویی بانمک و منطقی به ماجراجویی تخم مرغ می‌دهد.

Tiltagon Turbo

بازی آفلاین است

بازی بالانس (Ballance) برای کامپیوتر را به یاد دارید؟ همان عنوانی که در آن کنترل یک گوی سنگی به بازیکن داده می‌شد و او هم وظیفه داشت تا با حفظ تعادل آن روی مسیرهای باریک، گوی را به مقصد برساند. Tiltagon Turbo نسخه مدرن‌تر همین بازی است. در اینجا نیز بازیکن کنترل توپی را به‌عهده دارد و باید این توپ را به نقطه پایانی برساند. به‌خاطر سرعت بالای توپ، مسیرهای کوچک و البته حضور تله‌های مختلف حفظ تعادل این جسم خیلی سخت بوده و ممکن است در یک دقیقه چندین‌ بار ببازید.

FRAG – Pro Shooter

  • بازی آنلاین است

برای کسانی که به دنبال یک شوتر آنلاین جدید هستند، FRAG – Pro Shooter می‌تواند گزینه خوبی باشد. بازی بیش از ۴۰ شخصیت مختلف دارد که هر کدام با توانایی‌های خاص‌شان تجربه‌ای متفاوت از مبارزات را ارائه می‌دهند و به لطف حضور یک گرافیک کارتونی بازی هم توانسته عملکرد خوبی از خودش روی گوشی‌ها به‌جای بگذارد و هم نبردها را این‌بار کارتونی‌تر از همیشه به تصویر کشیده است. FRAG سعی دارد در دنیای کلیشه‌های تیراندازی متفاوت باشد و حداقل بازخوردهای کاربران نشان می‌دهد که تا حدی توانسته به موفقیت برسد.

Mortal Kombat

تقریبا دو ماه تا انتشار قسمت جدید مورتال کامبت برای پلتفرم‌های خانگی زمان باقی مانده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه موبایل بازی با گرافیک و شخصیت‌های جدید آپدیت شد. متاسفانه با وجود اینکه بازی از لحاظ ظاهری پیشرفت خوبی داشته ولی هنوز گیم‌پلی ساده است و آن استراتژی‌هایی که عناوین مبارزه‌ای باید داشته باشند را نسخه موبایل مورتال کامبت ندارد. بنابراین اگر به دنبال یک اثر خوش گرافیک ساده از سبک فایتینگ هستید، مورتال کامبت را از دست ندهید. در غیر از این صورت به سراغ نمونه‌های مشابه بروید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.