هفت خودروی برتر تاریخ AMG

هفت خودروی برتر تاریخ AMG

بازوی ساخت خودروهای تقویت شده استاندارد مرسدس بنز یعنی AMG در طول دوران حیات خود، خودروهای خارق العاده ای را تولید کرده است. اما وقتی تصمیم بر انتخاب بهترینها باشد، کار مشکل می شود. زیرا باید هر خودرو را در ظرف زمان خود در نظر گرفت. این فهرستی از هفت خودروی برتر AMG از نظر ماست:

۲- مرسدس بنز مدل C36 AMG در حالی که AMG به خاطر موتور V8 خود مشهور است اما موتورهای ۶ سیلندر تخت زیادی را ساخته و یا ارتقا بخشیده است. C36 AMG تنها مدلی است که تا کنون به طور رسمی به امریکا صادر شده و در آنجا به فروش رفته است. این مدل مجهز به یک پیشرانه ۲۸۶ اسب بخار دست ساز با یک موتور ۶ سیلندر تخت با ظرفت ۶/۳ لیتر است که ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۹/۵ ثانیه طی می‌کند و باید ممنون ترمزهای ۱۲/۹ اینچی قدرتمند خود باشد که از مدل SL600 گرفته شده و در چشم به هم زدنی خودرو را متوقف می‌کند.

۳- مرسدس بنز CLK GTR احتمالاً باید بدانید که CLK GTR همان خودرویی است که باعث تحقیر مارک وِبِر شد به طوری که ۲ بار در تعطیلات آخر هفته در سرعتی بیش از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت او را بین درختان حاشیه Le Mans Mulsanne پرتاب کرد. واقعیتی که کمتر می دانیم این است که کل زمان تیونینگ و ارتقای CLK GTR از ابتدا تا انتها فقط ۴ ماه بوده است. با وجود مواردی که در ثبات و پایداری این خودرو وجود داشته، هنگامی که CLK GTR وارد مسابقات ۱۹۹۷ FIA GT شد با یک شاهکار زیبا و مهیج روبرو بودیم.

۴- مرسدس بنز SL73 سبک نسل R129 خانواده SL شاید از انتخاب جوانترها مستثنی باشد و یا برایشان جذایتی نداشته باشد اما در تریم مدل SL600 به عملکرد بالا و ظاهری لوکس برای خریداران متمول و ثروتمند توجه شده است. این مدل از یک موتور V12 با ظرفیت ۶ لیتری بهره می‌برد که در CLK GTR و پاگانی مدل C12S نیز از همین موتور استفاده شده است و خیلی هم از این دو مدل کندتر نیست.

۵- مرسدس بنز E55 AMG ممکن است W210 E55 AMG یکی از کمیاب‌ترین یا سریع‌ترین خودروها در فهرست کمپانی AMG نباشید اما قطعاً یکی از مهمترین بخشهای تاریخ AMG است. همزمان با ادغام مرسدس بنز و AMG و تولید اولین مدل رسمی E55 در سال ۱۹۹۸، این مدل اولین محصول AMG بود که برای فروش در سراسر دنیا تولید شد.

۶- مرسدس بنز SLS سری Black SLS سری Black یک موفقیت معنوی از مدل SL65 است اما چیزی که در توازن و تعادل SL65 سری Black کم است همان بال عقب SLS می‌باشد. با وجود توان ۶۲۲ اسب بخاری و یک موتور V8 2/6 لیتری با دور موتور بالا می توان این مدل را نمونه ای برای پیشرفت AMG از سال ۱۹۶۷ به بعد دانست. باید از سیستم تعلیق دستی بهبود یافته، مشخصات آیرودینامیک و لاستیکهای میشلن مدل Pilot Sport Cup2 ممنون باشیم که SLS را به یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۱۰ تبدیل ساخت.

۷- مرسدس بنز CLA 45 AMG در حالی که این مدل یکی از قدرتمندترین مدلهای AMG است که اخیراً تولید شده، می توان آنرا یک مدل موفق و بسیار مهم هم برای مرسدس بنز و هم برای AMG دانست. CLA یکی از جدی‌ترین رقبای سدانهای اقتصادی ژاپنی است. در تریم AMG مدل CLA به جایگاهی رسیده است که میتسوبیشی لنسر Evolution و سوبارو STI نتوانستند به آن دست یابند: عملکرد فوق العاده ای که می‌توانید به طور کامل از آن لذت ببرید فارغ از اینکه مانند یک اوباش وحشی رانندگی کنید. در قلب CLA45 AMG یکی از قویی‌ترین موتورهای ۴ سیلندر فعلی با توان ۳۵۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۲۲ پوند بر فوت می‌تپد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.