هشدار رنو درباره الکتریکی سازی سریع صنعت خودرو و آسیب به محیط زیست

هشدار رنو درباره الکتریکی سازی سریع صنعت خودرو و آسیب به محیط زیست

لوکا دِ مئو مدیر اجرایی رنو درباره تعجیل صنعت خودرو برای تولید مدل‌های تمام الکتریکی و عدم در نظر گرفتن عواقب محیط‌زیستی هشدار داد. این مدیر ارشد در اجلاس خودرو آینده در لندن اظهار داشته است فرانسوی‌ها به خودروهای الکتریکی متعهد هستند. البته دِ مئو خاطرنشان می‌کند خودروهای الکتریکی از نظر قیمتی هنوز با نمونه‌های درون‌سوز قابل‌مقایسه نیستند و با توجه به افزایش قیمت مواد خام شاید کاهش قیمت آنها در آینده نزدیک محقق نشود.  مدیر ارشد رنو می‌گوید:

اولین چیزی که باید بگویم این است که رنو به وضوح تعهد بالایی به خودروهای الکتریکی دارد. ما کار را بسیار زود شروع کردیم و همچنان باور داریم خودروی الکتریکی و شاید هیدروژنی می‌تواند یک راه‌حل خوب برای برخی کاربری‌ها باشد؛ اما اگر به داده‌ها نگاه کنید خواهید فهمید فروش خودروهای درون‌سوز و هیبریدی هنوز به بالاترین سطح خود نرسیده است. فاکتورها و چالش‌های زیادی از نظر مالی و اکولوژیکی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند

لوکا دِ مئو معتقد است خودروهای الکتریکی برای ۸۵ درصد استفاده عادی یک خریدار مناسب هستند اما برای افرادی که در سال دو یا سه سفر طولانی دارند چندان مفید نخواهند بود. مدیر رنو می‌افزاید طول عمر آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروهای الکتریکی را نیز باید به دقت در نظر گرفت. او خاطرنشان کرد:

مورد بعدی طول عمر دی‌اکسید کربن برای یک خودرو است ولی پاسخ به این سؤال خیلی واضح نخواهد بود. برخی سوخت‌های جایگزین یا محصولات هیبریدی می‌توانند پاک‌تر از خودروهای الکتریکی باشند؛ و سپس به قابل‌ابتیاع بودن خودروهای الکتریکی از نظر مالی می‌رسیم. ما قبلاً فکر می‌کردیم قیمت این خودروها با مدل‌های درون‌سوز در سال ۲۰۲۵ قابل‌مقایسه باشند اما حالا به خاطر افزایش قیمت مواد خام و تورم این تاریخ شاید جابجا شود

دِ مئو همچنین معتقد است وضع قوانین اجباری برای استفاده از خودروهای الکتریکی در برخی کشورها می‌تواند به محیط‌زیست آسیب برساند. این موضوع با کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه خودروهای درون‌سوز و سوخت‌های کنونی رخ خواهد داد. اگرچه رنو همچنان روی پیشرانه‌های درون‌سوز برای چند سال آینده حساب باز می‌کند اما سرمایه‌گذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. این برند فرانسوی سال پیش از مگان E-Tech رونمایی کرده است، کراس اووری تمام الکتریکی که بر اساس پلتفرم نیسان آریا شکل می‌گیرد. این خودرو با باتری‌های ۴۰ و ۶۰ کیلوواتی عرضه می‌شود و شعاع حرکتی ۳۹۹ کیلومتری آن را می‌توان با استفاده از شارژر سریع در نیم ساعت به دست آورد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.