هشدار ب‌ام‌و درباره ادامه بحران کمبود چیپ ها

هشدار ب‌ام‌و درباره ادامه بحران کمبود چیپ ها

به همان اندازه که کمبود نیمه‌رساناها در صنعت خودرو ادامه پیدا می‌کند امیدها برای حل سریع این مشکل رنگ می‌بازد. ب‌ام‌و هم‌اکنون اظهار داشته این کمبود تا نیمه دوم سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

مدیر تولید ب‌ام‌و در مراسم شروع تولید iX به خبرنگاران گفته است:

موضوع تأمین نیمه‌رساناها واقعاً بحرانی است. چشم‌انداز تأمین این قطعات برای نیمه دوم سال نیز بحرانی به نظر می‌رسد. برآوردهای اولیه این بود که بحران موردبحث نسبتاً سریع کنترل خواهد شد ولی حل این مشکل در نیمه اول سال مشکل است.

بسیاری از خودروسازان در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ رشد فروش قابل‌توجهی را تجربه کردند زیرا تقاضا برای خرید خودرو پس از کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بالا رفت؛ اما در همین اثنا تأمین خودرو برای مشتریان کمتر بوده زیرا نمایندگی‌ها خودروهای جدید را به فروش رسانده و در تأمین مدل‌های جدید مشکلاتی دارند.

نمایندگی‌های خودرویی آمریکا گفته‌اند مشتریان بدون گفت‌وگو و چانه زدن اقدام به خرید خودرو می‌کنند و حتی خودروهای دست‌دوم با کارکرد کم نیز با قیمت بالاتری نسبت به زمان صفرکیلومتر بودن خود به فروش می‌رسند.

مدیر ب‌ام‌و اظهار داشته این خودروساز تا به اینجای سال حدود ۳۰ هزار دستگاه از ظرفیت تولید خود را از دست‌ داده و احتمال دارد چنین کمبودی در نیمه دوم سال نیز تکرار شود.

مشکل یاد شده چندین جنبه دارد زیرا خودروسازان به دنبال تولید خودروهایی پیشرفته هستند و این امر به معنی نیاز بیشتر به میکروچیپ ها می‌باشد. برای حل این مشکل برخی شرکت‌ها حتی اقدام به فروش خودروها بدون برخی تجهیزات کرده‌اند.

بدون تأمین پایدار میکروچیپ ها شاید خودروسازان روزهای سخت‌تری را پیش رو داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.