هزینه گزافی که مرسدس بابت دیزل گیت می‌پردازد!

هزینه گزافی که مرسدس بابت دیزل گیت می‌پردازد!

اگر علاقه شدیدی به پیگیری اخبار دیزل گیت فولکس‌واگن و البته پیشرانه‌های اکودیزل پرحرف و حدیث فیات-کرایسلر داشته و البته کلاً این‌گونه خبرها را دنبال می‌کنید پس فرد خوش‌شانسی هستید زیرا دایملر هم به این جرگه پیوسته و جدیدترین خودروسازی است که می‌خواهد ادعاها درباره پیشرانه‌های دیزلی خود را حل‌وفصل کند.

دایملر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده به یک توافق با سازمان‌های گوناگون آمریکا از جمله آژانس حفاظت محیط‌زیست، CARB، دادستانی آمریکا و آژانس حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان این کشور دست یافته است.

این کمپانی خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که این توافق ادعاها درباره سیستم‌های کنترل آلایندگی حدود ۲۵۰ هزار خودروی دیزلی مرسدس در آمریکا را پوشش می‌دهد. این شرکت آلمانی همچنین تصمیم گرفته ادعاهای مربوط به یک شکایت قانونی دیگر را نیز حل‌وفصل کند.

البته که حل‌وفصل چنین مشکلی با هزینه گزافی همراه است زیرا دایملر گفته برای حل آن مبلغی در حدود ۱.۵ میلیارد دلار را پرداخت خواهد کرد. دایملر همچنین برای رفع مشکلات شکایت یاد شده نیز حدود ۷۰۰ میلیون دلار دیگر را در نظر گرفته است.

با جمع این ارقام به هزینه حدود ۲.۲ میلیارد دلاری می‌رسیم هرچند دایملر گفته انتظار افزایش هزینه‌ها را نیز دارد.

نیازی به گفتن نیست که پرداخت این جریمه هنگفت روی سرمایه در گردش شرکت اثر خواهد گذاشت. البته تأثیر مالی اصلی این قضیه خودش را در طی ۱۲ ماه آینده به‌طور کامل نشان خواهد داد.

دایملر اظهار داشته رسیدن به این توافق قدمی مهم به سوی حل مشکلات مربوط به پیشرانه‌های دیزلی شرکت در آمریکاست. البته ژرمن‌ها گفته‌اند این توافق فعلاً نهایی نشده و دادگاه و سازمان‌های مربوطه باید آن را تائید کنند.

احتمالاً با تائید این توافق جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد اما شکایتی که ثبت شده روی پیشرانه‌های دیزلی BlueTEC که در برخی از محصولات مدل سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ شامل E، S، ML، GL، GLK و R کلاس و ون اسپرینتر بکار رفته تمرکز داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.