هزینه متوسط تولید تسلا به ۳۶ هزار دلار کاهش یافته است!

هزینه متوسط تولید تسلا به ۳۶ هزار دلار کاهش یافته است!

اگر هنوز گزارش مالی سال ۲۰۲۱ تسلا را نخوانده‌اید جای نگرانی نیست زیرا ما آن را خدمت شما تقدیم می‌کنیم. به تمامی اطلاعاتی که ماسک در کنفرانس گزارش مالی تسلا منتشر کرده است این خبر را هم باید اضافه کنیم. بر اساس گزارش‌های جدید، هزینه‌های تولید و حاشیه سود عملیاتی این خودروساز آمریکایی به سطح جدیدی رسیده است. تسلا در گزارش سالانه خود گفته است به بالاترین حاشیه سود عملیاتی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ دست‌ یافته است. این خودروساز اظهار می‌دارد برای گزارش‌های خود از نتایج سه‌ماهه سوم سال پیش استفاده می‌کند و اطلاعات مربوط به سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۱ نیز در حال انتشار هستند.

کارشناسان و منتقدان سال‌هاست که می‌گویند تسلا نمی‌تواند سودده باشد چراکه باتری‌ها بسیار گران هستند، خودروهای الکتریکی از نظر ساختاری سودده نیستند و… اما یکی از فاکتورها و دلایل اصلی در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی به هزینه‌های تولید بالای آنها مربوط می‌شود. تسلا می‌گوید خلاقیت‌ها و نوآوری‌های فرایند تولید به همراه توسعه کارخانه‌ها و خودروهای هدفمند باعث خواهند شد مشکل تولید گران خودروهای الکتریکی حل شود. همان‌گونه که می‌بینید، ظاهراً پیشنهادهای تسلا جواب داده است.

این برند خبرساز همچنین اظهار داشته است هزینه تولید به ازای هر خودرو به حدود ۳۶ هزار دلار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ کاهش یافته است. این شاخص شامل تمامی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با تولید یک محصول است. البته مواردی همچون هزینه‌های فروش و بازاریابی در این شاخص حساب نمی‌شوند هرچند تسلا هم فرایندهای تبلیغاتی مشابه دیگر خودروسازان را ندارد و به همین خاطر ما می‌دانیم از این بخش هم صرفه‌جویی‌های زیادی دارد. این برند الکتریکی می‌افزاید:

ما معتقدیم پروژه‌های کنونی شرکت شامل ریخته‌گری وسیع، مجموعه باتری ساختاری، سلول‌های ۴۶۸۰ و… به ادامه کاهش هزینه‌های تولید کمک می‌کنند

با در نظر گرفتن قیمت پایه محصولات کنونی تسلا در آمریکا، رقم ۳۶ هزار دلار برای هزینه تولید تسلا رقمی بسیار احساس‌برانگیز است. اگرچه تسلا مدل ۳ پایه که ارزان‌ترین محصول این برند محسوب می‌شود قیمت آغازین ۴۴۹۹۰ دلاری دارد اما سایر محصولات با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند. در واقع هیچ خودروی جدیدی از تسلا با قیمت زیر ۵۰ هزار دلار عرضه نمی‌شود. مدل Y قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلار دارد درحالی‌که برای مدل S و X باید ۹۵ و ۱۰۵ هزار دلار کنار بگذارید.

با این وجود می‌دانیم که اکثر فروش‌های تسلا به خودروهای مدل ۳ و Y اختصاص دارد و مدل Y رشد فروش قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۱ داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.