هزینه شارژ یک خودروی برقی چقدر است؟

هزینه شارژ یک خودروی برقی چقدر است؟

ما می‌دانیم که خودروهای برقی هزینه پایین‌تری برای طی مسافت نسبت به خودروهای درون‌سوز دارند. البته این زمانی است که قیمت اولیه بالاتر آنها را نادیده بگیریم. در هر صورت شما می‌توانید با برق خانگی یا ایستگاه‌های شارژ مختلف، یک خودروی الکتریکی را شارژ نمایید.

متغیرهای زیادی روی هزینه شارژ باتری‌ها تأثیرگذارند. به‌عنوان‌مثال اینکه در کجا زندگی می‌کنید، آیا از شارژرهای سریع استفاده می‌کنید یا در ایستگاه شارژ عمومی و یا در خانه این کار را انجام می‌دهید و حتی در چه زمانی به سراغ شارژ کردن باتری می‌روید.

بسیاری از مردم با این تصور که هزینه یک خودروی الکتریکی نزدیک به صفر است، تمایل زیادی به مالکیت چنین خودروهایی دارند. برخی نیز با محاسبات پیچیده برای تخمین پس‌انداز از صرفه‌جویی ناشی از کاهش هزینه حمل و نقل خود برای جبران افزایش قیمت این خودروها هستند.

ریچارد کلمنتس، مالک یک تسلا مدل ۳ اخیراً سفری ۲۰۱۰ کیلومتری از بوفالوی نیویورک تا ملبورن فلوریدا داشته و هزینه‌های شارژ خود را منتشر کرده تا ایده‌ای کلی از در این باره به مشتریان خودروهای برقی بدهد.

بر اساس داده‌ها و محاسبات کلمنتس، هزینه این سفر برای وی تنها ۶۹.۹۶ دلار بوده و ا به طور متوسط ۰.۲۵ دلار بابت هر کیلووات ساعت پرداخت کرده است.

او همچنین می‌گوید که به طور کلی هر ۳.۵ ساعت یک بار توقف کرده و بعد از ۲ ساعت استراحت و صرف غذا مجدد راه افتاده است. بنابراین این دو ساعت به شارژ باتری‌ها اختصاص یافته است. این موضوع برای یک خودروی بنزینی هم تقریباً مشابه است هرچند زمانی که به سوخت‌گیری اختصاص می‌یابد بسیار کوتاه‌تر است.

برای محاسبه هزینه سوخت در چنین سفری طبق داده‌های EPA هر خودروی جدید به طور متوسط مصرف سوختی ۸.۷ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند و با توجه به قیمت حدود ۲.۲۹ دلاری بنزین به ازای هر گالن، این سفر حدود ۴۶ گالن بنزین نیاز داشته که تقریباً ۱۰۶ دلار هزینه در پی دارد. بنابراین با انتخاب یک خودروی الکتریکی به‌جای بنزینی در چنین سفری، ۳۶ دلار صرفه‌جویی حاصل می‌شود. به خاطر داشته باشید که شارژ در شبکه تسلا گران‌تر از شارژ خانگی است و در رانندگی روزانه و داخل شهری، این میزان پس‌انداز به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.