هزینه تولید تسلا مدل ۳ چقدر است؟!

هزینه تولید تسلا مدل ۳ چقدر است؟!

تسلا در حال سوزاندن پول‌های خود بوده و در رسیدن به اهداف تولید خود به مشکل برخورده است اما به نظر می‌رسد مدل ۳ جدید برای این کمپانی کاملاً سودده است.

نشریه WirtschaftsWoche در مصاحبه با مهندسانی که چندین دستگاه تسلا مدل ۳ را برای خودروسازان آلمانی تشریح کرده‌اند می‌گوید این تیم هزینه‌های ساخت این خودرو را حدود ۲۸ هزار دلار تخمین زده‌اند. این میزان هزینه شامل ۱۰ هزار دلار هزینه‌های تولید و ۱۸ هزار دلار هزینه متریال و دیگر مخارج می‌باشد.

با توجه به اینکه مدل پایه ۳۵ هزار دلاری این خودرو هنوز در دسترس نیست، به نظر می‌رسد تسلا با فروش هر دستگاه مدل ۳ پول خوبی به جیب می‌زند. WirtschaftsWoche می‌گوید بخشی از این سوددهی به خاطر مجموعه باتری پیشرفته‌ای است که از عنصر کبالت بسیار کمتری در مقایسه با رقبا استفاده می‌کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی ظاهراً باعث شده قیمت کبالت در یک و نیم سال گذشته سه برابر شود.

اینکه تسلا چگونه به این تکنولوژی دست یافته مشخص نیست اما گفته می‌شود تسلا و پاناسونیک روشی برای کاهش دو سومی استفاده از کبالت در باتری‌های خود یافته‌اند. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های تولید را کاهش داده و به سوددهی کمک می‌کند.

یکی از مهندسان یاد شده نیز این موضوع را تأیید کرده و می‌گوید:

اگر تسلا در هر هفته به تولید ۱۰ هزار دستگاهی دست یابد، مدل ۳ درآمد قابل‌توجهی را به ارمغان خواهد آورد.

اگرچه به نظر می‌رسد مدل ۳ خودرویی سودده است اما همه درباره حاشیه سود بالای این خودرو متقاعد نشده است. کواترز با اریک گوردون پرفسور دانشگاه میشیگان مصاحبه کرده است. او می‌گوید تسلا در واقع چنین سودی را به دست نمی‌آورد زیرا سایر هزینه‌ها همچون هزینه‌های نمایندگی‌ها و مخارج تأسیسات تولید نیز باید در نظر گرفته شوند. او می‌گوید اگر تسلا مدل ۳ با قیمت حداقل ۵۰ هزار دلاری فروخته نشود به نظرش تجارت خوبی در انتظار این شرکت نیست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.