هزینه‌های نگهداری تسلا مدل S با کارکرد بالا

هزینه‌های نگهداری تسلا مدل S با کارکرد بالا

یکی از مزیت‌های اصلی خودروهای الکتریکی نسبت به نمونه‌های درون‌سوز هزینه‌های مالکیت و نگهداری بسیار کمتر آن‌هاست اما آیا این صرفه‌جویی در هزینه‌ها واقعاً به‌اندازه‌ای که گفته می‌شود چشمگیر و زیاد است؟

زمانی که اولین محصولات تسلا به‌ویژه مدل S به بازار عرضه شدند هنوز میزان قابلیت اطمینان آن‌ها در بلندمدت معلوم نبود. هرچه باشد این خودروها توسط یک کمپانی نسبتاً جوان و در زمانی که تجربه چندانی در صنعت خودرو وجود نداشت تولید شدند. از آن سالها تاکنون تسلا پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و برخی مالکان به کارکردهای بالایی با محصولات این شرکت دست یافته‌اند.

یکی از این افراد استیو ساسمن است. او در سال ۲۰۱۴ یک دستگاه تسلا مدل S P85 با کارکرد حدود ۵۶ هزار کیلومتر را با قیمت ۷۹ هزار دلار خریداری کرد. او طی این ۵ سال به کارکرد بسیار بالایی با خودروی خود دست یافت و در ماه آگوست ۲۰۱۹ کیلومتر ۳۴۴۵۱۵ کیلومتر را رد کرد. او حتی با تسلا مدل S خود سفری به کانادا داشته است؛ اما این میزان رانندگی چه هزینه‌هایی در بر داشته است؟

ساسمن می‌گوید تنها ۵۴۱۵ دلار برای این خودرو هزینه کرده که مهم‌ترین آن‌ها هزینه ۲۲۱۵ دلاری برای صفحه‌نمایش جدید و ۷۹۰ دلار برای درگاه شارژ جدید بوده است. او همچنین دو دست لاستیک برای خودرو خریده و دستگیره یکی از درب‌ها و باتری ۱۲ ولت را تعویض کرده است. به این موارد باید برخی ریزه‌کاری‌های جزئی دیگر را نیز اضافه کرد.

مالک کنونی این تسلا هم همچنان خودروی خود را رانده و کارکرد خودرو از ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتر عبور کرده است. در طول ۱۳۸ هزار کیلومتر گذشته هزینه‌های نگهداری این خودرو حدود ۵ هزار دلار بوده است. در کل با احتساب کلیه موارد می‌توان گفت راندن ۴۸۲,۸۰۰ کیلومتری تسلا مدل S یاد شده هزینه نگهداری حدود ۱۰ هزار دلاری داشته که در مقایسه با هزینه یک خودروی درون‌سوز بسیار خوب و مناسب به نظر می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.