هر آنچه از کیا EV9 الکتریکی شاسی بلند پهن‌پیکر کره‌ای می‌دانیم؟

هر آنچه از کیا EV9 الکتریکی شاسی بلند پهن‌پیکر کره‌ای می‌دانیم؟

یکی از جدیدترین محصولات کیا در سال‌های پیش رو شاسی‌بلند فول سایز EV9 خواهد بود. سبد محصولات الکتریکی این برند کره‌ای سریعاً در حال رشد است و اولین آن‌ها محصولات کامپکت سول و نیرو بوده‌اند. سپس نوبت به خودروی EV6 با معماری جدیدش رسید و حالا کیا می‌خواهد یک شاسی‌بلند الکتریکی و بزرگ‌تر را تولید کند.

کیا EV9 یکی از اولین شاسی بلندهای فول سایز، سه ردیفه و الکتریکی در بازار خواهد بود و البته قیمت بالایی همچون تسلا و ریویان نخواهد داشت. کانسپت EV9 اولین بار در سال ۲۰۲۱ و با ظاهر جعبه‌ای مشابه با تلوراید و عناصر آینده‌نگرانه برگرفته از EV6 پدیدار شد و کیا نیز برخی مشخصات تخمینی مربوط به شارژ و شعاع حرکتی آن را اعلام کرد. البته نسخه نهایی از شاسی‌بلند جدید کیا تا سال آینده رونمایی نخواهد شد ولی می‌خواهیم تا آن هرچه را که درباره EV9 می‌دانیم با شما در میان بگذاریم.

طراحی

نسخه تولیدی کیا EV9 تفاوت زیادی با نسخه مفهومی سال پیش نخواهد داشت. بر اساس تصاویر جاسوسی منتشر شده این خودرو شکل جعبه‌ای و مستقیم خود را حفظ خواهد کرد هرچند برخی ویژگی‌های مدل کانسپت تعدیل خواهند شد. ظاهر این شاسی‌بلند می‌تواند تیز باشد. این خودرو از چراغ‌ها، رینگ‌ها و دیگر ویژگی‌های خودروهای مرسوم استفاده خواهد کرد اما برخی ویژگی‌های نسخه مفهومی را نیز به همراه خواهد داشت. محصولات کنونی کیا همچون سورنتو و نیرو از چراغ‌های LED مشابهی استفاده می‌کنند و بنابراین احتمال وجود آن‌ها در EV9 دور از ذهن نخواهد بود. این خودرو می‌تواند برخی ویژگی‌های تلوراید را نیز به همراه داشته باشد مخصوصاً اینکه هر دو سه ردیف صندلی دارند. انتظار می‌رود نسخه خشن‌تر از این خودرو با تریم X-Line تولید شود. این تریم در محصولات مدرن کیا عرضه شده است. البته انتظار توانایی‌های آفرود مشابه ریویان را نداریم.

قوای محرکه

کیا EV9 محصولی تمام الکتریکی خواهد بود و به احتمال زیاد بر پایه پلتفرم E-GMP گروه هیوندای و کیا شکل خواهد گرفت. این خودرو می‌تواند شارژ سریع ۲۴۰ کیلوواتی را داشته باشد و کره‌ای‌ها تخمین زده‌اند EV9 شعاع حرکتی حدود ۴۸۳ کیلومتر را ارائه خواهد کرد. صفر تا ۱۰۰ کیا EV9 نیز می‌تواند حدود ۵ ثانیه باشد.

زمان معرفی

جدیدترین محصول الکتریکی کیا اوایل سال آینده در نسخه تولیدی پدیدار خواهد شد. کیا تائید کرده EV9 احتمالاً در بهار سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و از اواخر همان سال نیز روانه بازار می‌شود.

قیمت

بر اساس پیش‌بینی‌ها این خودرو قیمتی حدود ۵۰ هزار دلار خواهد داشت و بنابراین گران‌تر از تلوراید کنونی با قیمت ۳۴۷۲۵ دلار خواهد بود. البته با توجه به اینکه اکثر تریم های تلوراید با سفارش برخی آپشن ها قیمت ۵۰ هزار دلاری را رد می‌کنند بنابراین EV9 یک جایگزین جالب برای این خودرو خواهد بود.

رقبا

در بازار تنها برخی خودروهای الکتریکی با سه ردیف صندلی عرضه می‌شوند که ریویان R1S، مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند و تسلا مدل Y و X جزو آن‌ها هستند؛ اما به غیر از مدل Y که قیمت پایه ۶۵۹۹۰ دلاری دارد، باقی مدل‌ها محصولاتی لوکس با قیمت حدودی ۷۵ هزار دلار هستند. کیا می‌تواند اولین شرکتی باشد که شاسی‌بلندی سه ردیفه و الکتریکی را برای توده وسیع‌تری از مردم می‌سازد. وین فست ویتنام برنامه‌هایی برای عرضه VF9 سه ردیفه در آمریکا و با قیمت ۵۵۵۰۰ دلاری دارد و می‌دانیم که فولکس‌واگن ID. Buzz نیز راهی این کشور خواهد شد و قیمت حدود ۴۵ هزار دلاری خواهد داشت اما نکته این است که هیچ‌کدام از این خودروها زودتر از کیا EV9 در بازار نخواهند بود.

تصاویر جاسوسی کیا EV9 تولیدی

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.