هر آنچه از اتوبوس برقی ایران خودرو ای آتروس و سایپا اسکای ول می‌دانیم

هر آنچه از اتوبوس برقی ایران خودرو ای آتروس و سایپا اسکای ول می‌دانیم

در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۱، دو مدل اتوبوس تمام الکتریکی مونتاژ ایران خودرو و سایپا به نمایش گذاشته شده است. هرچند که زمان دقیق برای تولید انبوه این اتوبوس‌ها هنوز اعلام نشده اما مشخصات فنی   ای آتروس ایران خودرو و اسکای ول سایپا مشخص است.

اواخر اسفند سال ۱۴۰۰، ای آتروس به عنوان قدرتمندترین اتوبوس برقی کشور توسط ایران خودرو رونمایی شد. این مدل، ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتری ای آتروس با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۳۸۰ در حالت عادی و ۲۵۰ کیلومتر با تهویه مطبوع (کولر یا بخاری روشن) فراهم می‌کند. زمان لازم برای شارژ این اتوبوس مشخص نیست اما احتمالا با شارژر مخصوص شرکت سازنده، حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان برای تکمیل باتری‌ها لازم است.

اتوبوس برقی سایپا با نام اسکای ول نیز، سال ۱۴۰۰ رونمایی شد. مشخصات فنی این مدل به تازگی منتشر شده و خبر از یک موتور ۲۴۵ کیلووات (۳۲۹ اسب بخار) با گشتاور ۳۳۲۹ نیوتن‌متر می‌دهد. باتری‌های اسکای ول، ۳۲۲ کیلووات ساعت هستند و مشابه ای آتروس ایران خودرو، انرژی لازم برای ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر حرکت را فراهم می‌کنند. شارژ باتری‌ها با برق شهری، نیازمند ۸ ساعت زمان است اما به لطف شارژر مخصوص، می‌توان اسکای ول را در کمتر از ۴ ساعت شارژ کرد.

امید است طی سال‌های آینده با افزایش عرضه‌ی اتوبوس‌های برقی توسط ایران خودرو و سایپا، پسوند “دیزل” از نام شرکت‌های مونتاژ کننده حذف و یا برند تجاری جدید به عنوان زیرمجموعه استفاده شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.