هرآنچه اینتل در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد

هرآنچه اینتل در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد

نمایشگاه CES 2021 به تازگی شروع بکار کرده، اما در همین مدت کوتاه کمپانی‌های زیادی از سامسونگ و ال جی گرفته تا اینتل از جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود رونمایی کرده‌اند. در این مطلب نگاهی به محصولات اینتل در CES 2021 خواهیم داشت.

اینتل در ماه‌های گذشته عملکرد چندان مناسبی در بازار نداشته و بخشی از بازار خود را به AMD واگذار کرده و حتی اپل هم با چیپ M1 تصمیم به حذف پردازنده‌های آن از دنیای مک گرفته. با وجود این موارد، این غول دنیای سخت افزار همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهد و جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایشگاه CES 2021 آورده که شامل پردازنده‌های جدید و همچنین پیش‌نمایشی از محصولات دیگر می‌شود.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H

اینتل سال گذشته میلادی اولین سری از پردازنده‌های نسل یازدهم «تایگر لیک» را روانه بازار کرد و در نمایشگاه CES 2021 اولین پردازنده‌های نسل یازدهم سری H معرفی شده‌اند که از ویژگی‌های تایگر لیک مانند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و گرافیک مجتمع Xe بهره می‌برند و قدرت لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک و باریک را افزایش می‌دهند.

نسل جدید پردازنده‌های ۳۵ واتی سری H در بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ استفاده نمی‌شوند، با این حال عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. این پردازنده‌ها با وجود تعداد هسته‌های کمتر و همچنین توان طراحی حرارتی نه چندان بالا، عملکرد لپ‌تاپ‌های کوچک و سبک را بهبود می‌‌دهند.

اینتل در نمایشگاه CES 2021 توجه ویژه‌ای به پردازنده جدید Core i7-11375H از سری H35 داشت که از ۴ هسته و ۸ رشته بهره می‌برد و فرکانس بوست آن به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده سریعترین عملکرد تک رشته‌ای را در تمام لپ‌تاپ‌ها از خود نشان می‌دهد و تنها بهترین پردازنده‌های ۴۵ واتی سری H سال گذشته اینتل می‌توانند با آن رقابت کند.

طبق ادعای اینتل پردازنده Core i7-11375H در بخش تک رشته‌ای تا ۳۰ درصد از سریعترین پردازنده ۴۵ واتی AMD یعنی 4900H و پردازنده ۳۵ واتی 4800HS سرعت بالاتری دارد. البته این کمپانی اشاره‌ای به سرعت این پردازنده‌ها در بخش چندرشته‌ای نکرد چرا که نمایندگان AMD هسته‌های بیشتری دارند.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری H اینتل از وای فای ۶ و وای فای 6E، تاندربولت ۴، رم DDR4 با حداکثر فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و رم LPDDR4/x با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز و PCIe Gen 4.0 پشتیبانی می‌کنند. در بخش گرافیک شرکت‌ها می‌توانند به گرافیک مجتمع پرقدرت Xe-LP بسنده کنند یا اینکه محصولات خود را با گرافیک‌های مجزای کمپانی‌های مختلف مانند انویدیا در اختیار مشتریان قرار دهند.

نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون

این کمپانی در CES 2021 از نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری رونمایی کرد. طبق گفته اینتل، نسل جدید در مقایسه با گذشته تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در بخش گرافیکی هم تا ۷۸ درصد بهتر است. این کمپانی در بخش پردازشی و گرافیکی نسل جدید پردازنده‌های پنتیوم سیلور و سلرون بهبودهای زیادی اعمال کرده است.

اینتل در کنفرانس خود به عملکرد سیستم عامل کروم و همچنین عملکرد پردازنده‌های خود در مقابل رقبا اشاره کرد. این کمپانی وعده داد کروم‌بوک‌ها با پردازنده پنتیوم سیلور N6000 نسبت به پردازنده A6-9220C شرکت AMD تا ۱۴۴ درصد عملکرد بهتری خواهند داشت و شما می‌توانید یک پروژه STEM (علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی) را تا ۷۸ درصد سریعتر انجام دهید.

پردازنده اینتل پنتیوم سیلور N6000 اینتل از ۴ هسته و ۴ رشته بهره می‌برد و حداکثر فرکانسی برابر ۳.۳ گیگاهرتز دارد. این پردازنده به ۱۵ مگابایت حافظه کش L2 و ۴ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شده و قادر به پشتیبانی از رم DDR4 و LPDDR4X با حداکثر فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.