هایپرکار لامبورگینی با پیشرانه V8 توئین توربو هیبریدی در راه است

هایپرکار لامبورگینی با پیشرانه V8 توئین توربو هیبریدی در راه است

لامبورگینی قصد دارد هایپرکار مسابقه‌ای لمان خود را در سال ۲۰۲۴ وارد مسابقات کند اما حالا جزئیات جدیدی در مورد آن اعلام کرده است. این هایپرکار مسابقه‌ای جدید کلاس LMDh که قرار است در هردو سری مسابقات اروپایی WEC و آمریکایی ISMA شرکت کند، به عرصه‌ای شلوغ با حضور رقبایی از فراری، ب‌ام‌و، پورشه، پژو، تویوتا و کادیلاک وارد خواهد شد. هایپرکار لامبورگینی به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز می‌شود. این اولین پیشرانهٔ مسابقه‌ای لامبورگینی خواهد بود که به‌طور کامل توسط بخش موتوراسپرت این برند یعنی Squadra Corse توسعه پیدا می‌کند.

مثل دیگر پیشرانه‌های V8 سری LMDh، این موتور زاویه‌ای ۹۰ درجه دارد و حداکثر قدرت آن طبق قوانین باید ۶۷۰ اسب بخار باشد. یک موتور ژنراتور بوش و پکیج باطری ویلیامز هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند و انتقال نیرو نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعته ساخت Xtrac صورت می‌گیرد. لامبورگینی همچنین برای تأمین شاسی هایپرکار مسابقه‌ای خود شرکت Ligier را انتخاب کرده است درحالی‌که پورشه به‌عنوان رقیب خانوادگی در گروه فولکس‌واگن، برای این کار با مالتی‌متیک همکاری می‌کند. این یعنی هایپرکارهای لامبورگینی و پورشه کاملاً از هم متمایز خواهند بود زیرا هم در شاسی و هم پیشرانهٔ درون‌سوز متفاوت هستند.

هایپرکار لمان پورشه که ۹۶۳ نام دارد از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. ازجملهٔ دیگر رقبای لامبورگینی در لمانز نیز می‌توان به آکورا AR24e با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V6 توئین توربو، ب‌ام‌و M با ۴ لیتری V8 توئین توربو و کادیلاک GTP با ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی اشاره کرد. خودروهای مسابقه‌ای کلاس LMDh باید بدون سوخت و راننده حداکثر ۱۰۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند و حداکثر سرعت آن‌ها هم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تیزری که لامبورگینی از هایپرکار خود منتشر کرده خودرویی با چراغ‌های Y شکل و بدنه‌ای زاویه‌دار را نشان می‌دهد که خودروهای جاده‌ای این شرکت را تداعی می‌کند. این هایپرکار کلاس LMDh سال ۲۰۲۴ وارد رقابت‌ها خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.