هایپرکار درنده مرسدس-ای‌ ام‌ جی با قدرت ۱۰۰۰ اسبی

هایپرکار درنده مرسدس-ای‌ام‌جی با قدرت ۱۰۰۰ اسبی

هایپرکار آینده‌ی مرسدس-ای‌ام‌جی بنا به گفته‌ی مدیر ای‌ام‌جی آقای توبیاس موئرز قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.

زمانی که اولین خبرها از این خودرو در چند ماه گذشته منتشر شد اعلام شد که این هایپرکار هیبریدی می‌تواند قدرت ۱۳۰۰ اسب بخاری و وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرمی داشته باشد. هرچند طبق گفته‌های موئرز، قدرت ۱۰۰۰ هزار اسب بخاری مشابه توان قوای محرکه‌ی خودروی کنونی فرمول ۱ بیشتر دقیق‌تر است بنابراین اخبار مربوط به قدرت بیشتر از ۱۲۰۰ اسب بخاری رد می‌شود.

اگرچه که یک دهه‌ی پیش بوگاتی ویرون قدرت ۹۸۶ اسبی داشته اما به نظر می‌رسد که خودروسازان از تمرکز روی حذف وزن غیرضروری، بجای افزودن قدرت بیشتر به هایپرکارهای خود ابایی ندارند. مرسدس-ای‌ام‌جی نیز از این قاعده مستثنا نیست و از ساختار فیبر کربن مونوکوک استفاده خواهد کرد.

قوای محرکه نیز باید کاملاً سبک‌وزن باشد. در مجموع این بخش به‌طور کامل از خودروی فرمول ۱ مرسدس قرض گرفته خواهد شد و تنها به منظور قابلیت استفاده در جاده تغییرات اندکی روی آن صورت خواهد گرفت. علیرغم اخبار پیشین مبنی بر افزایش حجم پیشرانه به منظور بهبود قابلیت اطمینان، حجم پیشرانه‌ی ۶ سیلندر همان ۱.۶ لیتری باقی خواهد ماند.

طبق گفته‌های موئرز سقف تولید این خودرو بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خواهد بود و تحویل اولین نمونه‌ها به خریداران از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

منبع: autocar

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.