هایما S5 Young شاسی‌ بلند مخصوص جوانان چینی!

هایما S5 Young، شاسی‌بلند مخصوص جوانان چینی!

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید هایما S5 Young است و همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید هایما درصدد است تا با آن خریداران جوان را جذب کند. این خودرو در ابتدا با نام S3 شناخته می‌شد اما در واپسین روزهای توسعه نام آن به S5 Young تغییر یافت. عجیب آنکه شاسی‌بلند دیگری نیز با نام هایما S5 وجود دارد!

خب پس حالا هایما دو شاسی‌بلند S5 و S5 Young را تولید می‌کند. این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در حقیقت S5 در کلاسی بزرگ‌تر از S5 Young قرار داشته و به همین دلیل است که قبلاً S3 خوانده می‌شد.

S5 بهایی بین ۷۹۸۰۰ تا ۱۱۶۸۰۰ یوان داشته و نیروبخش آن پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری متصل به گیربکس ۶ سرعته ی دستی بوده و البته پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گیربکس CVT نیز در دسترس است.

طول/عرض/ارتفاع S5 برابر با ۴۳۵۸/۱۸۲۳/۱۶۳۰ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورهای آن نیز ۲۶۳۰ میلی‌متر است.

اما S5 Young بهایی بین ۷۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ هزار یوان داشته و تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری در دسترس است. خریداران جوان خواهان سرعت بالا و بنابراین پیشرانه‌ای توربو هستند. افراد پیر مثل ما با همان پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری خوش هستند! اما اوضاع بدتر از این است چراکه گیربکس ۶ سرعته ی دستی در این خودرو بکار نرفته و بجای آن نسخه‌ی ۵ سرعته ی دستی روی خودرو نصب شده است.

ابعاد این خودرو نیز ۴۱۹۵/۱۷۶۵/۱۶۲۵ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها به ۲۵۶۰ میلی‌متر می‌رسد.

طراحی خودرو بد از کار درنیامده است. با نگاهی به ستون D می‌توان نشان کوچک هایما را به همراه نواری مشکی دید که باعث جدایی سقف و ستون کناری شده است.

به نظر می‌رسد چراغ‌های خودرو کمی بیش از حد بزرگ هستند. دستگیره‌های درب‌ها به رنگ بدنه بوده و نواری مشکی رویشان دیده می‌شود. باید دید این خودرو در آینده چه عملکردی خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.