هایما در بورس قیمت‌ها را پایین کشید

هایما در بورس قیمت‌ها را پایین کشید

ایران‌خودرو اولین عرضه خودروهای خود در بورس کالای ایران را با محصولات هایما آغاز کرد. تجربه قبلی بهمن موتور در فروش خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس که باعث فروش این خودروها با قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه شده بود باعث تشویق سایر شرکت‌ها شده تا برای دور زدن محدودیت‌های دولت در قیمت‌گذاری دستوری از بورس به‌عنوان یک راه فرار استفاده کنند.

با این وجود عملکرد بورس کالا می‌تواند تا حدودی باعث تعدیل قیمت‌های بازار شود و در مورد دیگنیتی و فیدلیتی حتی باعث ریزش قیمت بازار این خودروها نیز شد. این موضوع در مورد هایما نیز به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است. اولین عرضه خودروهای هایما S7 در بورس در دو رنگ سفید و مشکی انجام شد.

برای ۲۰۰ دستگاه هایمای سفید ۲۴۵ دستگاه تقاضای اولیه ثبت شد درحالی‌که برای ۳۰۰ دستگاه هایمای مشکی رنگ تنها ۲۸۶ تقاضا ثبت شد. هایمای سفید رنگ که در بورس با قیمت پایه ۷۵۳ میلیون قیمت‌گذاری شده بود با قیمت نهایی ۸۵۷ میلیون معامله شد. این در حالی است که قیمت این محصول در بازار نزدیک یک میلیارد تومان است.

هایمای مشکی رنگ هم ۷۴۲ میلیون تومان قیمت خورد که با احتساب همه هزینه‌های جانبی، قیمت آن ۸۴۴ میلیون تومان خواهد بود. هایمای مشکی رنگ در بازار آزاد ۹۲۰ میلیون به فروش می‌رسد.

تا زمانی که واسطه‌گران بزرگ وارد بازار بورس کالا و معامله خودروها نشده‌اند می‌توان انتظار تعدیل قیمت‌ها را در این سامانه داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.