هامر اسطوره‌ای هنوز زنده است!

هامر اسطوره‌ای هنوز زنده است!

با توجه به اینکه جنرال موتورز برند هامر را بیش از ۷ سال پیش بازنشسته کرده، شاید با خودرو فکر کنید که این خودرو دیگر تولید نمی‌شود اما در اشتباه هستید!

AM جنرال نه تنها هامر را تولید می‌کند بلکه سرعت تولید آن نیز بالاست. در حقیقت این کمپانی قراردادی به ارزش نیم میلیارد دلار برای تولید سفارش‌های جدید منعقد کرده است.

این قرارداد ۵۵۰ میلیون دلاری به خاطر تولید حدود ۳ هزار دستگاه از این مدل‌های نظامی است که به هم‌پیمانان آمریکا در سراسر جهان شامل افغانستان، عراق، اوکراین، اردن، اسلوونی، بحرین، کلمبیا، بوسنی و کنیا فروخته می‌شوند.

حداکثر زمان این قرارداد ۵ ساله بوده و AM جنرال جزئیات آن را کمتر از یک ماه پیش و از پنتاگون به عنوان بخشی از چارچوب فروش نظامی به خارج دریافت کرده است. قرارداد کلی دربردارنده ۱۱۵۶۰ دستگاه خودرو بوده که شاید خیلی زیاد به نظر نرسد اما میزان آن بیش از دو برابر H1 هایی است که جنرال موتورز با برند هامر فروخته است!

جدیدترین سفارش پنتاگون دربرگیرنده حدود تمامی H1 های فروخته شده جنرال موتورز بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ است. این سال‌ها بهترین سال‌های هامر در بازار بوده و قرارداد جدید تنها برای نیروهای نظامی خارجی است. هر خودرو بهای حدود ۱۹۰ هزار دلاری دارد.

البته این خودروها دیگر با برند هامر شناخته نمی‌شوند بلکه نام اختصاری HMMWV را دارند که اساساً همان هامری است که در سال ۱۹۹۲ عرضه شده و بعدتر با نام هامر H1 به بازار غیرنظامی عرضه شد. سلبریتی‌هایی چون آرنولد شوارتزنگر با خرید این خودرو باعث محبوبیت هامر شدند.

جنرال موتورز این برند را در سال ۱۹۹۹ خرید و مدل‌های کوچک‌تر هامر H2 و H3 را تولید کرد اما این غول خودروسازی نهایتاً برند را به همراه برندهای پونتیاک، ساترن و ساب به دلیل بحران در سال ۲۰۰۹ بازنشسته کرد.

AM جنرال ساخت HMMWV را برای کاربردهای نظامی ادامه داده است. این کمپانی که در ایندیانا قرار دارد پلتفرم تراک چندکاره‌ای را نیز ساخته که شامل مدل MV-1 و R کلاس برای مرسدس بنز می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.