نیروگاه ۱۶ سیلندر بوگاتی همچنان زنده خواهد ماند!

نیروگاه ۱۶ سیلندر بوگاتی همچنان زنده خواهد ماند!

نیروبخش گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر دنیا یعنی La Voiture Noire و همچنین سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ یعنی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ بوده است. اگر اولین کانسپت های معرفی شده در زمان حمایت فولکس‌واگن را در نظر بگیرید، از اواخر دهه ۹۰ میلادی در بازار حضور داشته است. سال ۱۹۹۸ خودروی EB118 با پیشرانه ۱۸ سیلندر ۶.۳ لیتری معرفی شد و یک سال بعد هم EB218 پدیدار شد. همان سال نیز شیرون ۱۸/۳ را دیدیم.

هر سه خودرو همانند EB 18/4 ویرون ۱۹۹۹ از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده کرده‌اند و بوگاتی هم سرانجام تصمیم گرفت تا برای کانسپت به‌روز شده ویرون در سال ۲۰۰۰ از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری استفاده کند. این پیشرانه در مدل تولیدی به چهار توربو مجهز شد و هنوز هم در شیرون بکار رفته است. نیروگاهی که قدرت ۱۵۷۷ اسب بخاری دارد…

خب تمامی این‌ها را گفتیم تا بگوییم که درباره نیروگاه افسانه‌ای بوگاتی یعنی پیشرانه ۱۶ سیلندر صحبت می‌کنیم.

اگر از ته دل به این جمله که “جایگزینی برای حجم بالای پیشرانه وجود ندارد” اعتقاد دارید پس از شنیدن اینکه پیشرانه ۱۶ سیلندر بوگاتی به این زودی‌ها بازنشسته نخواهد شد خوشحال می‌شوید. علیرغم قوانین آلایندگی بسیار سختی که وجود دارد، مدیر بوگاتی گفته پیشرانه این برند تا اواخر دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. استفان وینکلمن با اشاره به پیشرانه ۸ لیتری کمپانی گفته که این نیروگاه جواهری با ارزش است. این پیشرانه یک فاکتور فروش منحصربه‌فرد برای بوگاتی است زیرا هیچ خودروساز دیگری چنین چیزی تولید نمی‌کند.

وینکلمن خاطرنشان ساخته هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن از ارزش‌های این پیشرانه آگاه است و بنابراین نمی‌خواهد آن را بازنشسته کند.

به این ترتیب جانشین شیرون به احتمال زیاد از قوای محرکه حجیمی استفاده خواهد کرد اما احتمال دارد دومین محصول بوگاتی با تنظیمات بسیار متفاوتی تولید شود. ما به این زودی‌ها جانشین شیرون را نخواهیم دید زیرا تولید نسل فعلی این خودرو تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. کمتر از ۱۰۰ دستگاه از این خودرو وجود دارد که می‌توان هر یک را با بهای حدود ۳ میلیون دلاری به خانه برد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.