نگرانی‌های کانسومر ریپورتز درباره سیستم خودران تسلا

نگرانی‌های کانسومر ریپورتز درباره سیستم خودران تسلا

کانسومر ریپورتز نگرانی جدی خود درباره ایمنی سیستم خودران کاملاً بتای تسلا را اعلام کرد. این سیستم هم‌اکنون توسط مالکان محصولات تسلا در حال بررسی و تست در معابر عمومی می‌باشد.

چند ماهی است که تسلا به برخی مالکان محصولات خود اجازه داده تا سیستم دستیار راننده پیشرفته خود را روی خودروها نصب کنند و اخیراً نیز سیستم خودران کامل بتا ۹ منتشر شده است. تست‌های بتای یک محصول ایده جدیدی نیست اما در صنعت خودرو فقط تسلا چنین اقدامی را انجام داده و کانسومر ریپورتز می‌گوید این کار فاقد الزامات ایمنی کافی است.

مدیر ارشد مرکز تست خودروی کانسومر ریپورتز می‌گوید:

ویدئوهای سیستم خودران کامل بتا ۹ سیستمی که رانندگی را ایمن‌تر کرده یا حتی از میزان استرس آن بکاهند را نشان نمی‌دهد. مصرف‌کنندگان به‌طور ساده در حال تست و توسعه تکنولوژی‌ای هستند که فاقد حفاظت ایمنی کافی برای رانندگان است.

اکثر خودروسازان و کمپانی های تکنولوژی دیگر، سیستم‌های خودران خود را یا در جاده‌های خصوصی یا فقط با رانندگان آموزش دیده و پشت خودروهای پروتوتایپ تست می‌کنند. تسلا نه تنها روش کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته بلکه حتی رانندگان را به‌صورت زنده پایش نمی‌کند.

مدیر کانسومر ریپورتز ادامه می‌دهد:

تسلا فقط به مردم می‌گوید که به حد کافی توجه نمی‌کنند و این سیستم باید مطمئن شود که مردم در زمان استفاده از سیستم درگیر فرایند هستند. ما قبلاً می‌دانستیم که تست سیستم‌های خودران بدون پشتیبانی کافی از راننده منجر به تلفات خواهد شد.

ایلان ماسک در ارائه جدیدترین نسخه سیستم خودران کامل بتا اعتراف کرده بود این سیستم دارای مشکلاتی است. او گفته بود:

سیستم بتا ۹ شاخص‌ترین مشکلات را حل کرده اما هنوز هم مشکلات ناشناخته‌ای وجود دارد بنابراین به این موارد بدبین باشید. ایمنی همیشه اولویت اصلی تسلاست.

کانسومر ریپورتز به ویدئویی خاص که در یوتیوب آپلود شده به عنوان مثالی بارز از محدودیت‌ها و خطرات سیستم بتا اشاره می‌کند. در این ویدئو یک دستگاه تسلا مدل ۳ اشتباهات زیادی را مرتکب شده و در یک صحنه درست به سمت یک خودروی پارک شده رفته و راننده مجبور می‌شود کنترل خودرو را به دست گیرد.

یکی از کارشناسان اتوماسیون نیز می‌گوید:

با نگاه به این ویدئوها خیلی نمی‌توان دلیل اصلی مشکل را تشخیص داد اما واضح است که مشکلی در تشخیص یا کلاس‌بندی اشیا وجود دارد.

او اظهار داشته این سیستم در تشخیص اینکه چه مانعی وجود دارد یا باید با اطلاعات کسب شده چه‌کار کند مشکل دارد.

مدیر اجرایی مرکز ایمنی خودرویی نیز نگرانی‌های جدی خود درباره تست‌های بتای تسلا را اظهار داشته است. او گفته است:

خودروسازانی که تست‌های بتای تکنولوژی ثابت نشده خود را توسط مالکان و در معابر عمومی انتخاب می‌کنند در بهترین حالت باعث عقب‌گرد ایمنی شده و در بدترین حالت نیز باعث تصادفات و تلفاتی می‌شوند که قابل‌پیشگیری هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 18 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.