نگرانی‌های کانسومر ریپورتز درباره حریم خصوصی در محصولات تسلا

نگرانی‌های کانسومر ریپورتز درباره حریم خصوصی در محصولات تسلا

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی درباره دوربین‌های بکار رفته در برخی خودروهای تسلا که می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و به این خودروساز بفرستند افزایش یافته است.

کانسومر ریپورتز می‌گوید دوربین رو به راننده‌ی نصب شده در آینه وسط تسلا مدل ۳ و مدل Y به‌صورت پیش‌فرض خاموش است اما اگر فعال شود کلیپ‌های ویدئویی پیش از تصادف یا زمان فعال شدن ترمز اضطراری خودکار را ضبط و منتشر خواهد کرد. تسلا می‌گوید از این داده‌ها برای توسعه هرچه بیشتر ویژگی‌های ایمنی و بهبودهای نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد.

اگرچه تسلا مدل ۳ و مدل Y دارای دوربین داخل خودرو هستند اما از سیستم پایش راننده کامل سود نمی‌برند و فقط از دستورات راننده به فرمان برای درگیر شدن او استفاده می‌کنند. اکثر سیستم‌های پایش راننده خودروسازان مشهور بجای استفاده از دوربین‌ها برای ضبط و حفظ ویدئوهای مشابه سیستم تسلا دارای تکنولوژی مادون‌قرمز برای ثبت حرکات چشم و سر راننده هستند. این سیستم‌ها به عنوان سیستم‌های لوپ بسته شناخته می‌شوند و نگرانی‌های حریم خصوصی مشابه سیستم تسلا درباره آن‌ها وجود ندارد.

جان دیویسون مدیر مرکز اطلاعات حریم خصوصی می‌گوید:

هر زمانی که ویدئویی ضبط شود می‌تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد. شاید حفاظت‌های قانونی درباره دسترسی افراد به این ویدئوها وجود داشته باشد اما همیشه احتمال وجود دارد که امثال شرکت‌های بیمه، پلیس، رگلاتورها و دیگر بخش‌ها به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

ایلان ماسک اخیراً گفته بود تسلا از دوربین‌های داخل خودرو برای ممنوعیت شرکت رانندگان در تست‌های رانندگی تمام‌خودکار بتا استفاده می‌کند و به همین خاطر یکی از مدیران کانسومر ریپورتز گفته تسلا از این سیستم برای سود خود استفاده می‌کند.

او گفته است:

ما قبلاً دیده‌ایم که پس از انتشار اخبار مربوط به تصادف محصولات تسلا در زمان استفاده از اتوپایلوت این خودروساز رانندگان را به خاطر عدم توجه کافی سرزنش کرده است. هم‌اکنون تسلا می‌تواند بجای حل مشکل چرایی عدم توجه رانندگان به مسیر از ویدئوهای سیستم خود برای اثبات بی‌توجهی رانندگان استفاده کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.