نگاه نزدیک به شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQB / دوبله فارسی

 شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQB

کراس‌اوور EQB، نسخه‌ی برقی GLB محسوب می‌شود. این خودروها با پلت‌فرم مشترک، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند.

مرسدس بنز GLB، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای شرکت سازنده است. این محصول در کلاس کراس‌اوورهای کوچک، بزرگ‌تر و جادارتر از GLA است. از دیدگاه کارشناسی، به زحمت می‌توان GLA را در کلاس شاسی‌بلندها پذیرفت اما GLB با فضای مناسب برای ۵ سرنشین و صندوق عقب ۵۲۰ لیتری، گزینه‌ای قابل تامیل برای استفاده‌ی خانوادگی و رانندگی شهری است. احتمالا به همین دلیل، مدیران مرسدس بنز، اقدام به تولید مدل برقی GLB با کد EQB کرده‌اند.

مدل پایه از GLB با پیشرانه‌ی بنزینی، توانایی‌های فنی قابل قبول ارائه می‌کند. این کراس‌اوور همراه موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد و ۶/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد. چنین محصولی در بازار جهانی، ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. در سمت دیگر، مدل برقی با نام EQB، در دو مدل با قیمت‌های ۵۷ و ۶۷ هزار دلار فروخته می‌شود.

نسخه‌ی پایه از EQB، دو موتور برقی با مجموع قدرت ۲۲۸ اسب بخار دارد؛ درحالی‌که نسخه‌ی قوی‌تر با قدرت ۲۹۲ اسب بخار تولید می‌شود. این کراس‌اوورهای تمام الکتریکی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۸ و ۶ ثانیه دارند. با این اوصاف، قوی‌ترین نمونه از EQB، توانایی فنی متناسب با مدل پایه از GLB بنزینی دارد؛ درحالی‌که اختلاف قیمت این خودروها نیز، حدود ۲۷ هزار دلار است.

در بازار جهانی، خودروهای تمام برقی با ابعاد EQB پرتعداد نیستند؛ اما روی کاغذ، تردیدهای متعدد برای موفقیت تجاری EQB دیده می‌شود. این محصول، نه‌تنها قیمت نسبتا بالایی دارد؛ بلکه مجبور به رقابت با مدل‌ بنزینی ساخت شرکت سازنده‌ی خود است. حال می‌توان نتیجه گرفت، هدف از تولید EQB، صرفا ایجاد تنوع در سبد خودروهای برقی مرسدس بنز و کسب تجربه در ساخت کراس‌اوورهای تمام الکتریکی بوده است.

مت واتسن از سایت CarWow، به تازگی سراغ مرسدس بنز EQB رفته است تا این کراس اوور تمام الکتریکی را بررسی کند. از دیدگاه او، توانایی‌های فنی EQB برای رانندگی روزانه، بسیار خوب هستند اما قیمت بالا و فقدان امکانات کافی در نسخه‌ی پایه، از جذابیت این خودرو کم می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.