نگاهی مختصر به جیلی یوآن جینگ X1

نگاهی مختصر به جیلی یوآن جینگ X1

سام کاویانی: به‌تازگی جیلی یوآن جینگ X1 (YUANJING X1) یا امگرند مینی روانه بازار خودروی چین شده است. بهای آن از رقم ۳۹,۹۰۰ یوآن (۵,۹۰۰ دلار) آغاز و به عدد ۵۷,۹۰۰ یوآن (۸,۵۵۰ دلار) ختم می‌گردد. این خودرو یک کراس هاچ‌بک کوچک به شمار می‌آید که جلوپنجره خاص جیلی بر پیشانی آن نقش بسته و ریل‌های سقفی زیبا و رینگ‌های براق و مهیج در آن دیده می‌شوند. این خودرو به هدف جلب آن دسته از خریداران جوانی که دنبال گزینه‌ای برای خودروی اول خود بوده و در شهرهای کوچک ساکنند، خلق و تولید گردید.

یوآن جینگ X1 بر مبنای خودروی جیلی پاندا (PANDA) تکوین و توسعه یافته است. همان پلت‌فرم، همان پیشرانه‌ها و همان پیکره را در اینجا شاهد هستیم. طراحان جیلی کار خود را به نحو احسن در تبدیل آن گربه پیر (پاندا) به مدل جدید X1 انجام داده‌اند، تحولی که انجام آن به‌نوبه خود یک هنر است.

از مدل پاندا در سال ۲۰۰۹ میلادی رونمایی شد و اخیراً نیز تولید آن خاتمه یافت. آخرین قیمتی که این خودرو به خود دید از ۳۶,۹۰۰ یوآن (۵,۴۵۰ دلار) شروع و به ۴۹,۹۰۰ یوآن (۷,۲۵۰ دلار) ختم می‌شد. جیلی پاندا با دو پیشرانه یک لیتری ۶۸ اسبی و ۱.۵ لیتری ۹۴ اسبی در دسترس خریدارانش بود.

پیشرانه یک لیتری بدون هیچ‌گونه تغییری در مدل جدید یوآن جینگ X1 نیز به‌کار رفته است، اما پیشرانه ۱.۵ لیتری جای خود را به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری به توان ۸۸ اسب بخار داده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، جیلی یوآن جینگ X1 با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و همچنین ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. نیروی حاصل از پیشرانه به محور جلوی آن منتقل می‌شود.

طول/عرض/ارتفاع جیلی یوآن جینگ X1 معادل ۳۷۷۸/۱۶۶۳/۱۵۱۹ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با ۲۵۰۳ میلی‌متر است.

در نمای خارجی، زه‌های پلاستیکی مشکی در پیرامون دهانه گلگیرهای جلو و عقب و نیز رنگ مشکی به‌کاررفته در ستون‌های B و C، نمایی اسپرت را برای نیمرخ یوآن جینگ X1 به ارمغان آورده‌اند. فریم شیشه عقب آن نیز به رنگ مشکی است. شرکت جیلی بهترین عملکرد خود را درون کابین این خودرو اعمال و به نمایش گذاشته است. و در جای خود می‌توان آن را زیباترین نمای ظاهری در این سگمنت خودرویی برشمرد. طرح رنگ “نارنجی با مشکی” صندلی‌های آن عالی است، فرمان کف تخت آن از فرم خوشایندی برخوردار است و وجود میدونی‌های سوراخ‌دار در زیر پای راننده با توجه به پیشرانه ۸۸ اسب بخاری این خودرو کمی بیش‌ازحد تند و اسپرتی است.

بر روی داشبورد آن از تریم فیبرکربن مصنوعی استفاده شده است و پانل ادوات پشت فرمان آن نیز شبیه به یک ویدئو گیم است. صفحه نمایش لمسی به‌کاررفته در کابین از سایز بسیار بزرگی معادل ۱۱.۶ اینچ بهره می‌برد که در نوع خود “بزرگ‌ترین” در میان تمامی خودروهای این کلاس است. این صفحه، هر چیزی از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم مسیریاب ماهواره‌ای و رادیو را کنترل می‌کند و همچنین به سیستم WiFi نیز مجهز است. ازآنجایی‌که جیلی یوآن جینگ X1 جوانان را هدف قرار داده است، سیستم‌عامل موجود در کابین آن نیز از نامی خوشایند برخوردار است: X-FUN

فضای عقب در کابین این خودرو چندان بزرگ نیست اما خیلی هم بد نیست. در اینجا، پشت‌سری‌های نارنجی‌رنگ صندلی‌ها از نمای ظاهری زیبایی سود می‌برند.

جیلی یوآن جینگ X1، آشکارا و به‌وضوح یک خودروی کاملاً جدید نیست. اما بهای پایین، نمای کراس مانند و داشبورد تکنولوژیکش به او کمک می‌کند که برخی از خریداران را به سمت خود جذب کند.

منبع: CARNEWSCHINA.COM

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.